fbpx

בדיקת תקינות רכב: כל מה שצריך לדעת

במסגרת טיפולי עשרת אלפים או חמישה עשר אלף כמו גם בטסט השנתי, הרכב עובר בדיקת תקינות נרחבת. חלקים שונים מוחלפים ואחרים נמצאים כתקינים. יחד עם זאת, בדיקת תקינות רכב היא הדבר החשוב ביותר, במיוחד כאשר קונים רכב מיד שניה. כל מה שצריך לדעת, כדי שהרכב הבא שלכם יהיה תקין. 

לא רק למכונאים, חפשו סימנים חשודים 

אפילו אם אין לכם ידע קלוש במכונאות רכב, אתם יכולים לבדוק את הרכב מקרוב ולחפש כל מיני סימנים חשודים. למשל, פתחו מכסה מנוע והסתכלו על המצבר. מצבר לרכב צריך להיות ללא קורוזיה, לא אכול מחומצה ושלם למראה. חפשו את תאריך הייצור שלו הרשום על המדבקה. בנוסף, בדקו את הרכב מסביב, אם מצאתם חלודה, צריך לבדוק האם היא רק בפח שנשרט או שישנה חלודה במקומות שפוגעים בבטיחות הנסיעה (את זה תוכלו לוודא שיבדקו במכון הרכב). כמו כן, הביטו וראו האם יש גומיות סדוקות וסימני נזק אחרים מתחת למכסה המנוע. הביטו מתחת לרכב וראו האם ישנן נזילות, האם יש חלקים שנראים מעוכים או פגומים. 

גשו למכון רכב מטעמכם 

אם הרכב נראה לכם תקין על פי הבדיקות שעשיתם בעצמכם, אפשר להמשיך הלאה. לפני החלפת בעלות ברכישת רכב, אל תוותרו על בדיקה מקצועית במכון רכב. כרוכשים, בחרו אתם את המכון, והעדיפו מקום מוכר שנותן לכם אחריות על הבדיקה. נכון, אף בדיקה איננה מושלמת, אבל כאשר בוחנים מקצועיים שעוסקים גם בהעברת טסטים בודקים מקרוב, רוב הסיכויים שהרכב שתקנו לא יהיה חתול בשק. כך, במידה ויש צורך לבצע תיקונים שונים, הרי שהם יתבצעו לפני העברת הבעלות. אפשרות אחרת היא שהמוכר יקזז את מחיר המחירון, בעלות התיקונים המוערכת במוסך. במכון יוכלו לבדוק סימנים לכך שאין תאונות גדולות שפגעו בשלדה וכי הרכב תקין למראה אך גם בטוח לנסיעה. 

טיפים חשובים לפני רכישת רכב 

בוחני רכב מנוסים ממליצים על כמה טיפים חשובים לפני רכישת רכב ובדיקת תקינות. 

  1. בדקו את הרכב רק לאור יום. לאור שמש קל לאתר סימני נזק וקשה להסתיר בעיות. 
  2. וודאו שמי שמציג לכם את הרכב הוא הבעלים הרשום שלו. במקרים מיוחדים, אפשר לשוחח עם מיופה כוח בעל מסמך משפטי, באישור בעל הרכב. 
  3. תוכלו לדעת שמכון לבדיקת רכב הינו אובייקטיבי ואמין, בכך שהוא מורשה על ידי משרד התחבורה. 
  4. אם הרכב מוצע למכירה זמן קצר לאחר העברת בעלות קודמת, זה סימן חשוד. יתכן שהרכב עבר תאונה שהוסוותה או שנמצאו בו תקלות מהותיות. 
  5. ניתן ואף חשוב לבדוק את מספרי השלדה והמנוע (לרוב זה נעשה מטעם מכון הבדיקה). ניתן להשוות זאת עם הרשום במשרד הרישוי. 
  6. כחלק מבדיקת תקינות שעל הרוכש לבצע, חשוב לבדוק שעל הרכב אין עיקול או שעבוד. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן