מעלילות קו 367 נהריה – צפת: חיילת נשכחה בתא מטען – אוטובוס לא אוסף חיילים מבסיס במירון

קו 367 הוא קו רוחב חשוב בגליל העליון, המקשר את נהריה עם מעלות, חורפיש, בסיס חיל האוויר במירון, גוש חלב,מושב מירון וצפת. כניסה קצרה של האוטובוס עד לחניון חממה (בית ספר שדה) לטובת חיילי בסיס הר מירון, כנראה גורמת אי נחת לנהגים ועוגמת נפש לחיילים.

נתיב אקספרס

בראשית השבוע, עשתה החיילת ענבר ארז מעין הכרמל את דרכה בבוקר באוטובוס קו 367 של נתיב אקספרס מנהריה לבסיסה במירון. לטענת האם, ורדה ארז, שהופיעה בערוץ 10 בתוכנית חמש עם רפי רשף, החיילת נתקעה בתא המטען של האוטובוס לאחר שהנהג סגר עליה את דלת התא וכך נסעה כל הדרך מנהריה לבסיסה בטרם עצר הרכב וענבר שוחררה.

האם סיפרה כי הבת הניחה את תיקה בתא המטען באוטובוס. כאשר הנהג סגר את דלת תא המטען, לא הבחין בחיילת וסגר עליה את הדלת. החיילת נתקעה כשרגליה מתנדנדות מחוץ לתא וצעקותיה לא נשמעות על ידי הנהג או הנוסעים שבתוך האוטובוס. אמה, ורדה ארז, הוסיפה כי בתה חששה "שתשאר נכה מהסיפור הזה, שיכרתו לה הרגליים".

מה שהתחיל בבוקר בתא המטען המשיך בצהריים אצל חיילים זועמים שאיחרו להגיע לבסיסם. חיילים המשרתים בבסיס חיל האוויר בהר מירון, סיפרו לכתבינו כי הם חשים שלנהגי נתיב אקספרס יש יחס לא טוב אליהם. לדבריהם זה בגלל היותם משרתים בבסיס הדורש מהנהגים לעשות סטייה מהמסלול הראשי של כביש 89 אל תחנת ההורדה/ איסוף בבית ספר שדה מירון הסמוך לבסיסם.

לטענת החיילים הם עלו ביום ראשון בנהרייה על קו 367 לצפת. אך נהג האוטובוס לא נכנס לתחנה הסמוכה לבסיסם (בית ספר שדה מירון).לטענתם- הנהג אמר להם שהוא הוא עושה את הסטייה לכיוון מירון רק במידה והנוסעים מצלצלים בפעמון להורדה ומכיוון שלא עשו זאת הורידם בתחנת סאסא. החיילים טוענים שמדובר בתופעה שחוזרת על עצמה כשחיילים נתקעים בתחנת האיסוף של בית ספר שדה במירון.

מחברת נתיב אקספרס נמסר בתגובה: "התחנה במירון היא תחנה שמופיעה במסלול של נתיב אקספרס כפי שמשרד התחבורה אישר". בעת עליית החיילים לאוטובוס ומכיוון שזו הפעם ראשונה שהנהג מבצע את הקו פנה אליהם ברמקול יותר מפעם אחת וביקש שיודיעו לו  שכשהוא מגיע לתחנה הזו נא לעדכן על מנת שיעצור, וזה לא נעשה והחיילים לחצו על הפעמון לאחר שהוא עבר את תחום התחנה ולמרות מה שקרה הוא התנצל בפני החיילים יותר מפעם אחת על האי נעימות שנוצרה". 

תגובת זאב סוננזון מחטיבת תחבורה ולוגיסטיקה קבוצת עפיפי על החיילת שנשכחה בתא המטען: "המקרה ידוע לנו מהנהג עצמו (דיווח על כך לממונים עליו בהתאם לנהלי החברה בדבר חובת דיווח על כל מקרה חריג בנסיעה) ובהתאם לתחקיר שביצענו.

לעצם העניין, אתמול, ה-25.6.17, בעת נסיעת שירות בקו 367 מנהריה לצפת, עצר נהג האוטובוס בתחנת בסיס מירון ופתח את תא המטען הימני (הקרוב למדרכה) על מנת שהחיילים שנסעו באוטובוס יוכלו להוציא את התיקים והציוד שלהם מתא המטען. לדברי הנהג, לאחר שהסתכל במראות ווידא שאיש אינו נמצא בסמוך לתא מטען, סגר את תא המטען והחל בנסיעה.

כעבור 10-15 מטרים בלבד (ולא כפי שדווח בתקשורת), שמע הנהג צעקות מכיוון תא המטען ומיד עצר את האוטובוס, ופתח את תא המטען. לתדהמתו יצאה מהתא החיילת האמורה כשהיא מבוהלת מאד. הנהג מיד הציע לה עזרה. הוא אף הציע להזמין עבורה אמבולנס בשל הבהלה בו היתה שרויה, אך היא סירבה (החיילים שהיו במקום הזמינו לה אמבולנס צבאי מהמרפאה הצבאית הסמוכה). יצוין שהאמבולנס הצבאי כלל לא הגיע ומיד לאחר המקרה היא הלכה רגלית ועצמאית לבסיס.

לאור האמור חשוב לי להדגיש את העובדות הבאות: כאמור, מדובר בנסיעה של 10-15 מטרים בלבד ולא מרחק גדול מכך. לגבי הרגליים התלויות לכאורה מחוץ לתא מהטען – הנהג הסתכל במראות ולא ראה רגליים תלויות מחוץ לתא המטען. יתרה מזאת, באוטובוס מותקנים חיישנים המתריעים לנהג על אי סגירת תא המטען (נדלקת נורת התרעה בתא הנהג). במקרה הנדון לא נדלקה נורת ההתרעה ועל כן לא יתכן שרגלי החיילת היו תלויות מחוץ לתא המטען. בנוסף, מערכת חיישנים זו היתה פותחת תא המטען באופן אוטומטי במקרה בו דלת תא המטען איננה נסגרת, דבר אשר לא קרה במקרה הנדון.

כמו כן, היעלה על הדעת שאם היתה נסיעה כה ארוכה כפי שנטען כשרגליי החיילת תלויות מחוץ לתא המטען, אזי נהגים אחרים או נוסעים בסביבת האוטובוס לא היו מתריעים על הסיטואציה החריגה?! האם לא היו רואים שכלואה חיילת עם רגליים מחוץ לתא מהטען בעת שהאוטובוס עצר בתחנות בדרך?! הטענה נראית לא מציאותית בלשון המעטה. מדובר בנהג שעובד בחברתנו זה כבר 14 שנים ואין עליו תלונה אחת או עבירת תנועה שהוא ביצע.

לגבי הפציעה ברגליים – אינני רופא ולפיכך אינני יכול לחוות דעה מה מקור הפציעה אך לאור העובדות לעיל נראה לי ברור הוא שאין מקורה בתא המטען (ובטח שלא מכך שרגליה היו תלויות מחוצה לו). יתכן והדבר נובע מהבעיטות שנתנה לדלת תא המטען.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן