מתי הזמן הכי טוב לבעלי מקצוע שכירים להפוך לעצמאיים בצפון

לבעלי מקצוע שכירים בצפון יתרונות רבים על פני חבריהם העצמאיים. יתרונות אלו באים לידי ביטוי ביתר שאת בשנים הראשונות של הקריירה. אולם בשלב מסוים חל היפוך וכדאי לבעלי מקצוע שכירים להפוך לעצמאיים בצפון. המשיכו לקרוא וגלו מהו אותו שלב, וכיצד ניתן לזהות אותו בצורה מיטבית ובמה הוא תלוי.

מגוון של בעלי מקצוע

לפני שנצלול אל המועד בו כדאי לבעלי מקצוע שכירים להפוך לעצמאיים, רצוי לסקור כמה בעלי מקצוע מענפים מגוונים אשר הדברים הנכונים יהיו נכונים עבורם. כך, התיאוריה תוכל לפגוש את הפרקטיקה ביתר קלות.

אמני במה

בעלי המקצוע הראשונים בהם נעסוק הם אמני הבמה. בכלל אמני הבמה ניתן למצוא קוסמים, סטנדאפיסטים ואמני חושים. אמני חושים יבצעו אירועים פרטיים ומשפחתיים וכן ניתן להזמין אמן חושים לאירועים עסקיים בצפון. במסגרת הופעתו של אמן חושים בצפון, יציג האמן מופע טלפתיה, מופע טלקינזיס, קסמי קלפים ועוד.

צילום: canva/bl

מדבירים

אזור הצפון היה רווי בביצות בעברו. עד היום ניתן למצוא בו ביצות לא מעטות וכן מקורות מים בשפע יחסי. כל אלו מזמנים שלל חרקים מזיקים לבתי התושבים ומצריכים שירותי הדברה. הדברה סטנדרטית הינה מזהמת ופוגעת בסביבה, פגיעה הנחשבת לחמורה בעיני תושבי הצפון. משכך, התושבים נוטים להעדיף מדביר המבצע הדברה ירוקה בצפון המשמידה את המזיקים מבלי לפגוע בסביבה ובטבע.

צילום: canva/bl

אינסטלציה

סוג נוסף של בעלי מקצוע הם בעלי מקצוע בתחום הבית. בכללם, ניתן למצוא את החשמלאי, קבלן הבטון, חברות הניקיון וכן את האינסטלטור. אינסטלטור יעניק שירותים של פתיחת סתימה בביוב בצפון, תיקון נזילות, תיקון דודים ואיטום גגות, עריכת בדק בית, ועוד. 

צילום: canva/bl

כעת, לאחר החשיפה למגוון בעלי מקצוע, ניתן להבין יותר בקלות מתי הזמן הכי טוב עבורם להפוך משכירים לעצמאיים. הדברים נאמרים באופן כללי וכל בעל מקצוע יחליט לפי מה שנכון עבורו באופן מסוים. 

בעלי מקצוע שכירים

כאמור לעיל, לבעלי מקצוע שכירים בצפון מגוון יתרונות על פני חבריהם העצמאיים. אנו נתמקד ביתרון אחד משמעותי למדי עבור השכירים, יתרון היציבות. כמו כן, נתמקד ביתרון הנגזר ביתרון היציבות, יתרון אי הנשיאה בהפסדים. שני יתרונות אלו מובילים לכך שרוב רובם של בעלי המקצוע בצפון אינם פוצחים בקריירה עצמאים עם יציאתם לשוק העבודה אלא רק לאחר זמן.

  1. יציבות בשכר

היתרון הראשון והמרכזי של בעלי מקצוע שכירים בצפון הוא היציבות בהכנסות. בעלי מקצוע שכירים בצפון יודעים בוודאות כי הם יקבלו את שכרם בסוף החודש וכן הם יודעים מהו הסכום אותו הם צפויים לקבל. זאת, בשונה מבעלי מקצוע עצמאיים בצפון. השכיר אינו הולך לישון עם כאבי ראש ודאגות מניין הוא יביא פרנסה הביתה והאם הוא יוכל לפרנס את משפחתו גם בחודש הבא.

ליציבות בהכנסות יתרונות נפשיים וכלכליים חשובים במיוחד. היציבות מאפשרת לבעלי מקצוע שכירים בצפון לתכנן מהלכים קדימה, לקבל ביתר קלות משכנתאות והלוואות ולדעת כיצד לנהל את התקציב שלהם באופן שוטף.

עם זאת, צריך לזכור כי בעלי מקצוע שכירים חשופים לסכנת פיטורין המאיימת על היציבות בשכר. בעל מקצוע שכיר שמפוטר, לא נהנה מהיציבות בשכר. אולם היקף הפיטורין במשק הישראלי הינו סביר יחסית ועדיין ניתן להתייחס ליתרון היציבות בהכנסות באופן מלא שכן סכנת הפיטורין אינה ממשית עבור רוב המשק. כמו כן, רבים מהמפוטרים יוכלו למצוא משרות חדשות בקלות יחסית.

צילום: canva/bl

2. היעדר הפסדים

יתרון נוסף של בעלי מקצוע שכירים בצפון, המתקשר ליתרון הקודם, הוא אי נשיאה בהפסדים. בעלי מקצוע עצמאיים בצפון לא רק שאינם יודעים בוודאות מה יהיה שכרם אלא גם שהם נאלצים להוציא הוצאות רבות. ההוצאות יהיו על חומרי הגלם, כלי העבודה, מחסן לציוד, רכב, שכירות למשרד ועוד. עבודה כשכיר חוסכת את הצורך להוציא את כל העלויות הקבועות הללו, הוצאות שבהיעדר הכנסות גבוהות מהן יהפכו להפסדים.

אי הנשיאה בהפסדים מתקשרת באופן ברור ליציבות בהכנסות. ההכנסות ניתנות על ידי המעסיק ולא על ידי הלקוחות ולכן אינן תלויות במאזן הכללי של החברה. זאת, בניגוד כמובן לבעלי מקצוע עצמאיים בחברה שהכנסותיהם מושפעות באופן ישיר מיחס ההכנסות וההוצאות של העסק.

ההיפוך ביתרונות

בשלבים הראשונים בשוק העבודה, שני היתרונות האמורים משמעותיים למדי. אולם בשלב מסוים, היתרונות יהפכו לחסרונות. ההטבות שמחזיקים בעלי מקצוע שכירים יהפכו לעול. כיצד, אתם שואלים? התשובה פשוטה למדי. העבודה כשכיר, ללא נשיאה בהפסדים, יוצרת תקרת שכר ברורה. תקרת שכר שיכולה להישבר כאשר בעלי מקצוע שכירים מחליטים להפוך לעצמאיים בצפון. 

סיכון סיכוי

מהאמור לעיל ניתן להסיק כי החלטה של בעלי מקצוע שכירים להפוך לעצמאיים בצפון היא החלטה שיש בה סיכויי הצלחה רבים אך היא טומנת בחובה סיכונים לא מבוטלים. בעלי מקצוע שכירים שיחליטו להפוך לעצמאיים בצפון עשויים למצוא את עצמם מרוויחים סכומים גדולים הרבה יותר מאשר בעבר. באותה מידה, הם גם עלולים למצוא את עצמם ללא לקוחות ועם הוצאות רבות ובהפסדים כבירים. 

מאחר שאלו הם פני הדברים וזהו המצב, ישנה חשיבות קריטית לשאלת התזמון של המעבר. הזמן, או ליתר דיוק השלב, בו מחליטים בעלי מקצוע שכירים להפוך לעצמאיים, הינו קריטי למדי. כעת ננסה להבין מתי הזמן הכי טוב לבעלי מקצוע שכירים להפוך לעצמאיים בצפון.

ביסוס מעמד

הזמן בו הכי טוב לבעלי מקצוע שכירים לקחת את הסיכון ולהפוך לעצמאיים בצפון, הוא לאחר שהם ביססו את מעמדם בשוק בצפון. עצמאיים צריכים למצוא את הלקוחות שלהם בעצמם. עצמאיים לא יכולים לטעות יותר מידי, שכן שמם נישא מפה לאוזן וללא המלצות חמות מלקוחות קודמים לא יגיעו לקוחות נוספים. 

מכיוון שכך, חשוב לא לצאת ישר לשוק כעצמאי אלא להנות בשנים הראשונות מהיציבות כשכיר, ורק לאחר ביסוס מעמד עצמאי בשוק להפוך מבעל מקצוע שכיר לבעל מקצוע עצמאי בצפון. ביסוס המעמד הוא אינדיבידואלי למדי ותלוי הן בשוק הרלוונטי והן בכישוריו הספציפיים של בעל המקצוע.

ביקוש גבוה מההיצע

פעמים רבות הצפון סובל מהיעדר ביקוש לשירותים. מאחר שמדובר באזור המאוכלס בצפיפות נמוכה יחסית, הביקוש בו אינו עצום. עם זאת, גם ההיצע אינו מרקיע שחקים. בעל מקצוע שכיר המעוניין להפוך לעצמאי חייב לוודא מהו מצב השוק מבחינת היחס שבין הביקוש לבין ההיצע. אם ההיצע גבוה מהביקוש, יהיה מסוכן לצאת לשוק כעצמאי. מנגד, כאשר ההיצע גבוה מהביקוש מדובר בהזדמנות נפלאה לבעל מקצוע שכיר להפוך לעצמאי.

נחשוב למשל על ענף המסעדנות. בשנת 2020 הופיעה הקורונה בחיינו והשביתה אותם. הביקוש למסעדות בשנה זו צלל בעשרות אחוזים. מאחר שזה היה המצב, החלטה של שף שכיר לפתוח מסעדה משלו לא הייתה החלטה מבריקה. מסעדה כוללת הוצאות קבועות רבות לאין ספור וללא לקוחות רבים קשה לכסות אותן, שלא לדבר על להשתכר בצורה מכובדת.

מנגד, השף יכול היה לזהות את העלייה בביקוש לסדנאות בישול פרטיות או לאוכל מוכן לשבת. פתיחת עסק עצמאי המתמחה באחד מתחומים אלו עשויה להיות הצלחה מסחררת.  

היצע גבוה מהביקושביקוש גבוה מההיצע
בעלי מקצוע שכיריםלהישאר שכיריםלהפוך לעצמאיים בצפון
בעלי מקצוע עצמאייםלשקול להפוך לשכיריםלהישאר עצמאיים

הבדל בין ענפים שונים

העולה מכל האמור הוא שיש לבחון כל ענף באופן נפרד. הזמן הכי טוב לעורכי דין שכירים להפוך לעצמאיים בצפון, למשל, שונה בתכלית מזה של מסעדנים, עובדי הייטק או אנשי חינוך.

לסיכום 

אם כן, הזמן הכי טוב לבעלי מקצוע שכירים להפוך לעצמאיים הוא לאחר שהם ביססו את מעמדם וכשאר הביקוש גבוה מההיצע. בהצלחה!


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן