סיכום חודש פברואר יוצא מן הכלל בצפת

צילום: המרכזים הקהילתיים צפת

החברה למרכזים קהילתיים בצפת עוסקת בכל ימות השנה בשילוב הכרה והכלה של א.נשים עם מוגבלויות במרחב הציבורי . השנה צויין "פברואר יוצא מן הכלל", אשר מוקדש כולו להעלאת המודעות להשתלבות א.נשים עם מוגבלות במרחב הציבורי והיכרות עם א.נשים עם מוגבלות דרך פעילויות ייחודיות לנושא במרכזים קהילתיים ברחבי הארץ. החברה למרכזים קהילתיים פועלת נמרצות מזה שנים לקדם את תפיסת והטמעת נושא הנגישות במרכזים להתערות אנשים עם מוגבלות בקהילה המקומית. אירועי פברואר יוצא מן הכלל נפתחה בהרצאה משולבת מצגת של יובל ירבעם "מה זה להית אוטיסט בתפקוד גבוהה".

בהרצאה יובל פרט על מיתרי הלב של הקהל כאשר הוא שופך אור על סיפור חייו ועל איך זה להיות  אוטיסט בתפקוד גבוה, איזה התמודדויות נפשיות חברתיות וקוגניטיביות ניצבות בפני אוטיסטים  בתפקוד גבוה שהוא הוא חווה ועדיין חווה. בהרצאה התחושה שעוברת היא שרב הדמיון על השוני   ושבעצם כולנו קצת על הרצף רק בדרך ובמקומות שונים, כמה שנבין ונכיר יותר את האנשים המיוחדים בחברה שלנו ונפתח להם את הדלת להכניס מאורם המיוחד לתוך החברה כך כולנו נרוויח.

בשלוחת מרכז קהילתי בלום וכחלק מהפעילויות ילדי בתי ספר משכבות הגיל הצעירות הגיעו למרכז ונהנו מההצגה " הברווזון  המכוער".

צילום: המרכזים הקהילתיים צפת

האירוע המרכזי של חודש פברואר יוצא מן הכלל היה אירוע של תכנית עמיתים "ומאפילה לאורה" באמצעות תוכנית "עמיתים לבוגרים" –  תכנית ארצית של החברה למרכזים קהילתיים ומשרד הבריאות, הפועלת לקידום החלמה של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית באמצעות השתלבותם בפעילויות פנאי, חברה והתנדבות בקהילה. כל זאת לצד העלאת מודעות ושינוי סטיגמה בבריאות הנפש.

צילום: המרכזים הקהילתיים צפת

במסגרת האירוע עלתה  ההצגה "ומאפילה לאורה" -מופע משפחתי משותף להחלמה – על כאב וצמיחה, תהומות נפש ותקווה, רגעי ייאוש ותפילה. מופע מוזיקאלי מרגש של אמא אורה המתמודדת עם דיכאון עמוק ושני בניה. המופע  פותח דלת והבנה עמוקה לנושא הדיכאון והחיים לצד ועם  הדיכאון של המתמודד ובני משפחתו.כמו כן הוצגה תערוכה " הכח שביצירה"-  תערוכה של יצירות קרמיקה אשר מספרות מסע  אישי.

החודש נחתם באירוע של תכנית "ניצנים " שהתקיים בשלוחת אורנים  ובנוכחותו של ראש העיר שוקי אוחנה, אירוע ייעודי לצוות צהרוני הגנים לציון חודש "פברואר יוצא מן הכלל ". באירוע התקיימה   השקה של הספר "מכשיר הקסמים של הודיה" כחלק מאירועי פברואר בנושא קבלת האחר. הספר עוסק בסיפור אישי על לקות שמיעה והדרך להצלחה של בנות העיר צפת אתי והודיה טרדיו .

.

    .


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן