פשטידות פשוטות לבראנץ' המושלם

צילום: unsplash/bl

בשעות ביניים שבין הבוקר לצוהריים, ממוקם לו בנחת הבראנץ'. ארוחה שיש בה מרכיבים של ארוחת בוקר קלילה לפתיחת היום וארוחת צוהריים משביעת רעב. ארוחה שנהנית מכל העולמות.

אם ארוחת הבוקר התפספסה עקב המשך רביצה במיטה, אם רוצים לקבוע עם חברים לארוחת בוקר אך לא מוקדם מידי, אם הרעב לא התעורר בשבע  אך קורא בקול באחת עשרה, סימן שהגיע הזמן לברנאנץ'. ומה יותר מהנה מלהכין ארוחה מושקעת שתכלול את כל המרכיבים המושלמים לארוחה שכזו, והראשון שבהם היא הפשטידה שאין מושלמת ממנה לבראנץ' קליל.

פשטידת תירס מתאימה גם לילדים

פשטידת תירס היא אחת הפשטידות הפשוטות להכנה והטעימות שיש. היא מתאימה בכל סגנון של ארוחה ואהובה במיוחד גם על ילדים. אם רוצים להכין בראנץ' משפחתי, ולהכין ארוחה שתתאים לגדולים ולקטנים גם יחד, זו הפשטידה מתאימה ביותר.

ניתן להוסיף לה סלט עלים רענן, מבחר גבינות נהדרות, לחמים כתוספת ומיץ תפוזים מתקתק והינה ארוחה מושלמת במינימום מאמץ ובהתאמה לכל סועד.

פשטידת בצל נימוחה בפה

מנה נפלאה שיכולה להשתלב נהדר בארוחת בוקר מאוחרת שכזו היא פשטידת בצל נימוחה בפה. כדי להכין אותה חשוב לטגן את הבצל עד שמתרכך, להוסיף לו את שאר המרכיבים ולאפות. היתרון הגדול של המנה היא בכך שניתן לאכול אותה חמה או קרה. את שאריות הפשטידה לאחר הארוחה ניתן לאחסן במקרר ולנשנש אם מתחשק או להביא למשרד לארוחת צוהריים ביתית טעימה.

פשטידת פטריות – הפשטידה האולטימטיבית

פשטידת פטריות היא הפשטידה האולטימטיבית לכל ארוחה חלבית, ארוחה משביעה ומהירה או ארוחת בוקר עשירה. זו פשטידה שניתן להכין אותה בקלות עם מצרכים שיש בבית, להשתמש בפטריות טריות או משומרות, לשלב בה בכל פעם גבינות שונות ולקבל את אותה פשטידה בטעמים שונים בכל פעם.

זו אחת הפשטידות האהובות והפופולריות ביותר ואין כמותה כדי להקפיץ את ארוחת הבוקר.

פשטידת ירקות ללא אפייה

המרוקאים קוראים לפשטידה זו "מעקודה", אך השם אינו העניין. זוהי פשטידה מהירה וקלה להכנה שניתן להכין אותה בתוך מחבת עמוקה, בדומה לפריטטה, היא אוורירית ומשביעה ויכולה להתאים לארוחת בראנץ' ביתית נהדרת.

מספר הביצים הגדול יחסית הופך את המרקם שלה אוורירי, ואילו תפוחי האדמה הגזר והאפונה דואגים לכך שיהיה תוכן טעים ומשביע שלא זקוק ליותר מאשר מטבוחה פיקנטית וכוס קפה בצד.

עלים ירוקים לא רק בסלט

לארוחה קלילה יותר עבור סופרי הקלוריות, ניתן להכין פשטידת עלים ירוקים עם גבינות רזות. עלי מנגולד, כרישה או תרד טעימים להפליא אם מטגנים אותם מעט, מתבלים ומערבבים עם גבינות. מתקבלת פשטידה מצוינת, בריאה וטעימה להפליא. סלט עלים ירוק עם עגבניות שרי במבחר צבעים, צלוחיות גבינה ויוגורט והינה ארוחה מהממת במעט מאמץ ומעט קלוריות.

 ברוקולי או כרובית זו העדפה אישית

פשטידה מושלמת ומשביעה מאוד, שיכולה להספיק עד שעות אחר הצוהריים, היא זו הכוללת ירקות מצליבים כמו הכרובית או הברוקולי. שני הירקות הללו יכולים להשתלב היטב בתוך תערובת גבינות עשירה, כך שמתקבלת פשטידה עשירה וממלאת.

את הפשטידה ניתן להכין מירקות טריים, אחרי שנחתכו לפרחים ונשלקו, או לבחור בשקית קפואה של פרחי הכרובית או הברוקולי מוכנים לאכילה ולערבב אותם עם גבינות שונות, ביצים, קמח שאתם אוהבים ולאפות.

לשדרוג אפשר להניח בצק עלים בתחתית התבנית שבתוכה תונח תערובת הפשטידה, דבר שיוצר מנה מהממת ביופייה אך גם משביעה יותר.

קישים אישיים בתבנית מאפינס

עוד רעיון נהדר עבור ארוחת בוקר או בראנץ', מתאים מאוד לארוחות מושקעות ומרשימות, הוא להכין את הפשטידה בתבנית מאפינס שקעים כך שמתקבלים קישים קטנים אישיים בטעם פשטידה נהדרת.

כמעט כל מתכון של פשטידה ניתן לחלק לתבניות שקעים ולקבל 12 קישים אישיים שאותם ניתן להגיש בצלחות אישיות לצד סלט, חביתה וגבינות, או להגיש בצלחת מרכזית אחת גדולה. היתרון בהכנת הפשטידה בתבנית שקעים, היא שניתן להכין כמה תערובות של פשטידות ולהגיש פשטידות שונות לבחירה.

ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום, ואם מדלגים עליה ומתחילים את היום בבראנץ' חשיבותה עולה כפליים שכן היא מחליפה הן את ארוחת הבוקר והן את הצוהריים. ישנו מגוון גדול של מנות, תוספות, סלטים ומשקאות שניתן להגיש בבראנץ' אך חשיבותה של הפשטידה אינה משתנה. היא משביעה, טעימה, מגוונת ובעיקר – מרכז הארוחה.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן