fbpx

שיתוף פעולה ישראלי – קנדי: אגמון החולה-קק"ל ופארק "מארש" למען הסביבה

קרן קימת לישראל, חידשה את מזכר ההבנות לשיתוף פעולה בין פארק אגמון החולה-קק"ל, לפארק זהה בקנדה בשם Oak Hammock Marsh 20 ק"מ מהעיר וויניפג.

מטרת מזכר ההבנות הוא לחלוק מהניסיון, המידע, תוצאות ניטור ומחקר שהצטברו בשני הפארקים ועוד. ההיסטוריה של הפארק הקנדי דומה לזה של אגמון החולה, גם הוא יובש באמצע המאה הקודמת ונשאר ממנו רק חלק קטן למזכרת, בפארק הקנדי גם כן יש פעילות למניעת נזקי ציפורים בשטחי חקלאות ועל כן ישנה חשיבות רבה לשיתוף הפעולה העתידי.

מנהל מרחב צפון בקק"ל ד"ר עומרי בונה אמר כי "מזכר ההבנות חשוב מאוד, לשני הפארקים אתגרים דומים. שיתוף הפעולה כולל ביקורים הדדים והוא מחבר בין חוקרים מכאן ומשם. אנחנו גם חולקים היבטים בניהול פארק צפרות. מאחר וגם הפארק שלנו וגם הפארק בקנדה הם אתרי צפרות מרכזיים, כל אחד במדינתו". הוא אף הוסיף כי בקרוב נציגים משני הפארקים יקדמו תכניות תיירותיות וחינוכיות משותפות. יש לציין כי רק לפני שבועיים נחנך באגמון החולה מרכז מבקרים חדש ע"ש ראש ממשלת קנדה לשעבר, סטיבן ג'יי הארפר אשר נרתם לקידום הפרויקט ותרם לו באופן אישי עוד בזמן כהונתו, מרכז המבקרים  נחנך בהשקעה של כ-130 מיליון ויכלול שלל עמדות חדשניות ופעילויות וייפתח בקרוב לקהל הרחב.

בתוך כך, השבוע נפתחה במבואה הישנה של אגמון החולה תערוכת 'עפות לגבהים', שתינעל ב-15 בינואר 2020. ארכיון הצילומים של קק"ל בשיתוף כנפי קק"ל מציגים בתערוכה צילומי טבע מרהיבים של מבחר תצלומי ציפורים אשר צולמו במרתון הצילום של צפרתון קק"ל בחג סוכות האחרון. מדובר בלמעלה מ- 150 צלמים – מקצועיים וחובבים – שהתבקשו לצלם תמונות בלתי נשכחות של ציפורים במרתון של 48 שעות בלבד. 24 התמונות הנבחרות מוצגות בתערוכה צבעונית ומרגשת המשקפת את המגוון הנהדר של הציפורים המקומיות והנודדות בארצנו.

השאר תגובה

דילוג לתוכן