תרעומת בקרב הקיבוצים בגליל העליון בעקבות מתווה הפינוי

תרעומת בקרב חברי קיבוצים בגליל העליון הרחוקים קילומטר מהקיבוצים המפונים על ידי הצבא ונשארו מחוץ למתווה

רשות החירום הלאומית (רח"ל) וצה"ל הודיעו על הוספת 14 יישובים נוספים לתכנית פינוי תושבי הצפון במימון המדינה. הוספת היישובים אושרה על ידי שר הביטחון יואב גלנט, ופיקוד הצפון עדכן לפני זמן קצר את ראשי המועצות בהחלטה. היישובים שנוספו לתוכנית: שניר, דן, בית הלל, שאר ישוב, הגושרים, לימן, מצובה, אילון, גורן, גרנות הגליל, אבן מנחם, סאסא, צבעון ורמות נפתלי.

תושבי הקיבוצים: עמיר, כפר סאלד , שדה נחמיה , כפר בלום, נאות מרדכי ולהבות הבשן נשארו מחוץ למתווה והביעו מחאה על כך ותרעומת.

יועץ התקשורת יורם אבן צור חבר מליאת המועצה פנה למשרד הביטחון והסביר כי בצומת כח יש מחסום המורה על כניסה לשטח אש לאזור מלחמה. הקיבוצים שנותרו מחוץ למתווה הם צפונה מצומת כח והמרחק בינם לבין הקיבוצים שנכללו בהסכם הוא קילומטר. אני מקבל תלונות מתושבים רבים על כך שהם משלמים הרבה כסף על שהיה באתרי נופש עורפיים. אני בקשר עם  ראש המועצה והוא מנסה ככל יכולתו לסייע. אבל בסופו זו החלטה של הצבא. עוד הוסיף אבן צור כי בישיבת המועצה האחרונה הצביעו חברי המליאה על תקציב חירום למלחמה. ממנו נצטרך לגזור סכום שיסייע למי שמעוניין להתפנות. כמובן שהתהליך יכלול מתווה מוסכם על דרך הסיוע לתושבים שהם בטווח ירי תלול מסלול. כמובן שנצטרך לעשות מיפוי בקיבוצים הללו. אבן צור התנגד למסלול בחינה לפי הכנסה ויכולת כלכלית. " אף אחד לא בדק את היכולות הכלכליות של חברים בקיבוצים שפונו על ידי המדינה"*.ועץ התקשורת יורם אבן צור חבר מליאת המועצה פנה למשרד הביטחון והסביר כי בצומת כח יש מחסום המורה על כניסה לשטח אש לאזור מלחמה. הקיבוצים שנותרו מחוץ למתווה הם צפונה מצומת כח והמרחק בינם לבין הקיבוצים שנכללו בהסכם הוא קילומטר. אני מקבל תלונות מתושבים רבים על כך שהם משלמים הרבה כסף על שהיה באתרי נופש עורפיים. אני בקשר עם  ראש המועצה והוא מנסה ככל יכולתו לסייע. אבל בסופו זו החלטה של הצבא. עוד הוסיף אבן צור כי בישיבת המועצה האחרונה הצביעו חברי המליאה על תקציב חירום למלחמה. ממנו נצטרך לגזור סכום שיסייע למי שמעוניין להתפנות. כמובן שהתהליך יכלול מתווה מוסכם על דרך הסיוע לתושבים שהם בטווח ירי תלול מסלול. כמובן שנצטרך לעשות מיפוי בקיבוצים הללו. אבן צור התנגד למסלול בחינה לפי הכנסה ויכולת כלכלית. " אף אחד לא בדק את היכולות הכלכליות של חברים בקיבוצים שפונו על ידי המדינה"


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן