fbpx

אגדה בחייו ובמותו: שחקני העבר של הפועל צפת ייטלו חלק במשחק לזכרו של אלי קדוש – ביום שישי באצטדיון העירוני

יוזמה משפחתית בשיתוף פעולה, של עיריית צפת, ייערך ביום שישי הקרוב ( 29.10 ) החל מהשעה 12:00 משחק מרגש לזכרו של גדול שחקני העבר של הפועל צפת, אלי קדוש.

קדוש שנפטר לפני כשנה בגיל 79 היה שחקן מצטיין בהפועל צפת בימיה היפים ונחשב לאחד משחקני ההגנה הטובים בגליל. בסיוע אבי אוחנה, רה"ע צפת שוקי אוחנה וויקי אוואקי ממדור הספורט בעירייה ומשפחתו של קדוש הוחלט שביום השנה לפטירתו ייערך משחק לזכרו כשיאו של יום מיוחד לזכרו הכולל טיול בעיר צפת עם משפחה חברים מכרים ושחקנים וותיקים.בין השמות של שחקנים הוותיקים של הפועל צפת ששיתפו פעולה עם קדוש אלי, נענו לבקשה לכבד בנוכחותם את המשחק ואף ליטול בו חלק למי שיכול. שלומי אדרעי, אבי אוחנה, יוסי לוי, דני פרץ ישראל מאמו  אורי דניאל,  ספר יהודה, צביקה כהן, אוחנה אברהם, מנחם מזרחי, ג'קי מלול,פרקש גרשון, מורדי, יוסי ג'אן,איטח חיים,חטיאל אבי, חיים נחמן– כולם אגדות כדורגל.

אלי קדוש עלה לישראל בשנת 55 עם משפחתו והוריו למעברה בעיר צפת.  כבר בגיל הנעורים התגלה כשרון המשחק וההתמדה שלו בקבוצת הנוער של הפועל צפת. עם גיוסו לצה״ל נבחר ושיחק כקפטן נבחרת חיל האוויר תחת פיקודו של עזר ויצמן מפקד החיל. עם שחרורו מהשרות הצבאי חוזר ע״י קבוצות לאומיות כמו מכבי חיפה והפועל פתח תקווה. ליבו לא נתן לו לעזוב את העיר והקבוצה המלוכדת של אותם ימים של הפועל צפת. במרוצת השנים הפך לאחד משחקני ההרכב המיתולוגיים של קבוצת הכדורגל הוותיקה והמהוללת של שנות ה-70 לצידם של שחקני העבר אשר סוויסה , משה לוי ,אבי אוחנה , מימי הררי ועוד עמם אף עלה לליגה א׳ שבזמנו הייתה הליגה השנייה הבכירה. באוגוסט 1972 השתתף כחלק מהקבוצה האגדית שיצאה למחנה האימונים ברומניה מחנה אימונים ייחודי שייצג מדינה שלמה. בהמשך הדרך היה לאחד מהאנשים המוכרים בעיר , פעיל במפלגת העבודה ושירת נאמנה עשרות שנים כמנהל אגף התברואה של העיר עד שנות השמונים.  בהמשך עבד וניהל את חזות בית החולים רבקה זיו שם יצא לפנסיה. – נפטר ב-31.10.2020. . המשפחה ומארגני המשחק מזמינים את תושבי העיר ומוקירי האיש להגיע ולצפות בטקס ובמשחק המרגש שיחל בשעה 12:00.

השאר תגובה

דילוג לתוכן