הכל על כרטיסי אשראי חוץ בנקאים

מהם כרטיסי אשראי חוץ בנקאים?

ישנן חברות רבות המציעות כרטיס אשראי חוץ בנקאי. כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים הם כרטיסים שאינם משויכים לבנק אלא לחברה פיננסית אחרת. בין חברות אלו מצויות חברות כרטיסי האשראי מקס, ויזה כאל וישראכרט, וכן אפליקציית פייבוקס. ההבדל העיקרי בין הכרטיסים, הוא שהכרטיס החוץ בנקאי מונפק באופן בלתי אמצעי ללקוחות על ידי החברה המנפיקה אותו, ואילו כרטיס האשראי הבנקאי מונפק על ידי הבנק שמקבל את השירות מחברות כרטיסי האשראי, ומנפיק את הכרטיס עבור הלקוח.

ההבדלים בין כרטיס אשראי חוץ בנקאי לכרטיס אשראי בנקאי

ההבדל העיקרי למרבית הלקוחות נוגע למסגרת האשראי. מסגרת כרטיס האשראי הבנקאי מבוססת על המסגרת של הבנק. כלומר, ביצוע תשלום גדול באשראי בנקאי ישפיע על מסגרת חשבון הבנק. לעומתה, מסגרת כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים מקושרת לחשבון הבנק, כמובן, אך מהווה מסגרת נפרדת, הנוספת על המסגרת בחשבון הבנק, ולפיכך מאפשרת שימוש חופשי יותר בכרטיס, ומפחיתה את הסיכוי לחסימת הכרטיס או החשבון בעקבות חריגה מהמסגרת. כיום, לא חייבים להגיע לבנק או לחברה על מנת להנות מהאפשרות הזו, אלא ניתן לבצע הזמנת כרטיס אשראי אונליין בלי לצאת מהבית.

את היתרונות הללו ואחרים, אשר יפורט עליהם בהמשך, יש לייחס בין השאר למסקנות של וועדת שטרום, אשר במסגרתה התקבלה החלטה להפרדת חברות כרטיסי האשראי מבעלותם של הבנקים. בכך, גברה התחרות והביאה למצב אשר כיום כצרכנים ישנן אפשרויות רבות יותר ועסקאות משתלמות יותר בבחירה בכרטיס המתאים ביותר. יתרה מכך, העולם של היום המאפשר דיגיטציה הופך את השימוש בכרטיסים נוח יותר ויותר. כיום, ניתן לייתר את השימוש בכרטיס הפיזי, למי שחפצים בכך, ולאפשר להם לבצע תשלומים ממכשיר הטלפון הנייד, למשל.

כרטיסים חוץ בנקאיים המותאמים לצרכנים

הבדל נוסף נוגע להתאמתו של הכרטיס לפרופיל של בעליו. כאשר מדובר על כרטיסים חוץ בנקאיים ישנו מגוון רחב של הטבות לכל סוג כרטיס, הנחות ומבצעים לרשתות שיווק מסוימות, לטיסות, לעסקאות במטבע חוץ וכן הטבות המותאמות לעסקים וארגונים שונים. אחת ההטבות הבולטות היא ה"קאשבק". במסגרת הטבה זו, בקנייה ברשתות מסוימות מתקבל בחזרה לכרטיס שיעור מסוים מגובה הקניות בו אפשר להשתמש לקניה הבאה. דוגמה לכך היא מטבעות ה-SUPREME שנצברים בקנייה עם כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים של פייבוקס במסגרתם מתאפשרים תשלומים ביותר מ-100 רשתות וחנויות.

בהרבה מהמקרים, ההצטרפות וכן השימוש שנעשה עם כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים הוא חינמי לחלוטין, ולפעמים מתקבלים הטבות ואף כסף במעמד ההצטרפות. נוסף על כך, הם מאפשרים תשלום וקניות הן בארץ והן בחו"ל, בין אם באופן פיזי, ובין אם דרך האינטרנט, בעוד כרטיס בנקאי מאפשר ברבים מהמקרים קניות בארץ בלבד. הכרטיסים הבנקאיים אמנם לא תמיד מכילים את כלל היתרונות, אך הם עשויים להיות חסכוניים יותר בקישורם לחשבונות המט"ח בבנק, באם ידוע שמבצעים את מרבית הרכישות באופן קבוע במטבעות זרים.

אז במה כדאי לי לבחור?

לסיכום, היתרון המרכזי של כרטיסים בנקאיים הוא בעיקר בכך שאפשר לקשר אותם ישירות לחשבון מט"ח, כאמור, אך גם בכך שהם שייכים לבנק וכך ניתן לעקוב אחר העניינים הפיננסיים במקום אחד. אולם, היתרונות הרבים של כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים, המסגרת הנפרדת, וההטבות הרבות והמותאמות שהם מקנים ללקוחות, מביאים לקוחות רבים להעדיף את השימוש בהם. התחרות שנוצרה בעקבות החלטות ועדת שטרום בהצעות השונות של חברות כרטיסי האשראי ללקוחות אכן מייצרת מחירים נוחים ומשתלמים בשימוש בכרטיס חוץ בנקאי. בנוסף, האפשרויות הגדלות והמתפתחות באבטחת תשלומים באינטרנט מאפשרות שימוש נוח ביותר בכרטיסים דיגיטליים, למשל, במסגרתו מתאפשר התשלום באמצעות מכשיר הטלפון הנייד.

הבחירה היא בידי הלקוחות, אשר צריכים לבחור בכרטיס המתאים להם ביותר, לפי היתרונות שלו. אולם, כדאי לשקול כרטיס חוץ בנקאי בכל מקרה, שכן כל לקוח ולקוחה יכולים להנות מהשימוש בכרטיס החוץ בנקאי המשתלם, גם אם כתוספת לכרטיס אשראי בנקאי.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן