fbpx

סרטן העור: כל מה שחשוב לדעת

חשוב לדעת שניתן לנקוט צעדים שונים על מנת להקטין את הסיכון לחלות בסרטן העור. חשוב לדעת שיש סימני אזהרה שכדאי שכל אחד וכל אחת יהיו מודעים להם. מהו סרטן העור, מתי להיבדק ועוד – כל מה שחשוב לכם לדעת. 

סרטן העור – יש יותר מסוג אחד 

מומחים לטיפול בסרטן העור כדוגמת ד"ר אהוד מילר, מנתח מוס מסבירים כי כמשתמע משמו, סרטן העור מתפתח בעיקר בעור. עם זאת, יש להבין כי קיימים סוגים שונים של תאים סרטניים התוקפים את העור. כך לדוגמא סרטן תאי הבסיס, מלנומה, תאי הקשקש. לא כולם נחשבים למסוכנים או אלימים באותה המידה. 

איך מפחיתים את הסיכון 

מתוך כל הסוגים של סרטן העור, מלנומה נחשב לסוג המסוכן ביותר. אולם, ניתן בהחלט להפחית את הסיכון, על ידי הפחתת חשיפה לשמש וכן על ידי טיפול מוקדם ככל האפשר. אבחון בשלבים מוקדמים מעלה בצורה דרמטית את סיכויי ההחלמה. בשלבים מסוימים, ניתן לבצע טיפול באמצעות ניתוח. לא כל מנתח מתמחה בכך, אלא יש צורך לפנות אל מנתח מוס (MOHS). 

את העור יש לאבחן 

שומות ונגעים וכתמים על פני העור נחשבים כגורמי סיכון לחלות בסרטן העור. אולם, חשוב להבין שלא כל שומה תתפתח לגידול סרטני. כתמים או "נקודות חן" מופיעים באופן טבעי בגילאים צעירים וחשוב לגלות ערנות לגבי שינויים במבנה או בצורה של נקודות אלה. רופאים מסבירים כי שומות שמשנות את צורתן, שנראות שונות מהאחרות, אם הן אינן סימטריות, מחייבות תשומת לב מיוחדת. גם הופעת דימום מהשומה מחייב בדיקה אצל רופא. מטבע הדברים, הרופא עימו מתייעצים בשלב הזה הינו רופא עור. 

האם לכולם אותו סיכוי לחלות בסרטן העור 

הספרות הרפואית מגלה כי לא לכל האנשים סיכוי דומה לחלות בסרטן העור. ישנם גורמי סיכון שמחייבים יותר תשומת לב ובמידת הצורך, התייעצות עם הרופא. אנשים בהירי עור נחשבים למועדים יותר לחלות. אנשים בעלי הרבה שומות, בעלי נמשים וכאלה שעורם נצרב מהר בשמש נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות. אנשים שבגילאים צעירים לא נשמרו בשמש וסבלו מצריבות עור שוב ושוב נמצאים בסיכון מוגבר וכך גם אנשים בעלי היסטוריה משפחתית של המחלה. 

איך ניתן לטפל בסרטן העור 

הטיפול בסרטן העור תלוי בשלב שבו התגלתה המחלה וכן בסוג הסרטן שבו מדובר. בחלק מסוגי הסרטן בעור הטיפול המקובל יהיה ביצוע כריתה. טיפולים אחרים כגון צריבה עלולים שלא להיות די יעילים. ניתוח מוס שאותו הזכרנו מתאים מאוד לטיפול בגידול שמופיע בפנים. מסירים את הנגע בשיטת השכבות. היתרון הוא שניתן עוד במהלך הניתוח עצמו לוודא שכל הגידול הוסר ולא נותרו עקבות של המחלה בעור. 

בדיקה מצילת חיים 

רופאים ממליצים לכלל הציבור להיבדק בקביעות אצל רופא עור. כאשר ישנם גורמים סיכון כפי שמנינו למעלה, תדירות הבדיקה המומלצת גבוהה יותר (פעמיים בשנה). 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן