fbpx

אוחנה לשר הפנים: "תאשר לעסקים בצפת פטור נוסף של שלושה חודשים מארנונה"

לאור ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה והעובדה כי העסקים השונים במדינה טרם התאוששות מהגל הראשון, פנה הבוקר ראש עיריית צפת שוקי אוחנה במכתב לשר הפנים אריה דרעי בדרישה לגבש במהרה חבילת סיוע לכלל העסקים וכן חבילה נרחבת לעסקים המבוססים על תיירות חוץ.

צילום: ארכיון.

במכתב עם העתקים לשר האוצר ישראל כץ, שר התיירות אסף זמיר ויו"ר ועדת הקורונה- יפעת שאשא ביטון , כותב אוחנה: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומם של ימים קשים ומאתגרים במיוחד, בשל התפרצות גל שני של נגיף הקורונה והגבלות רבות על המשק הישראלי בפרט ועם ישראל בכלל. לצד הקשיים איתם מתמודדים כלל העסקים בעירי צפת ומדינת ישראל, כראש רשות של עיר תיירות מובילה ומשמעותית, אנו חווים ימים קשים מאוד מאז חודש מרץ בקרב העסקים המתבססים על תיירות חוץ" ציין אוחנה במכתבו.

לדבריו, התיירים מחו"ל לא מגיעים לארץ מאז חודש מרץ בשל סגירת השמיים, התחזיות האופטימיות מדברות על חזרתם בעוד כשנה. המשמעות- מכת מוות לעסקים רבים בתחום זה לרבות: גלריות לאומנות, מורי דרך, בעלי אטרקציות, וכלל הפעילות בצפת בחודשי החורף שהינה מבוססת תיירות חוץ גם במתחמי האירוח, מסעדות וכו'. ראוי לציין כי בסופי שבוע עסקי התיירות פעילים אך במדינת ישראל עסקים רבים המבוססים על תיירות חו"ל כמו גלריות לאומנות, מורי דרך וכו' שנותרו סגורים מאז פרוץ הנגיף לפני ארבעה חודשים ונמצאים בקריסה כלכלית מוחלטת.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה הבהיר וביקש במכתב: "מדינת ישראל חייבת להתייצב לצד העסקים בכלל ועסקי התיירות בפרט ולא לאפשר לקריסה של העסקים. אני פונה אליך בבקשה לאשר שלושה חודשים נוספים של פטור מארנונה לעסקים. במקביל, קיים צורך ממשי לגבש חבילת סיוע נרחבת לעסקי התיירות המבוססים על תיירות חוץ. רק כך נמנע סגירה של אלפי עסקים בכל רחבי הארץ וכניסה של משפחות רבות למעגל האבטלה וחמור מכך- העוני".

בעיריית צפת מזכירים כבחודש מרץ עם פרוץ הנגיף בארץ ניתנה חבילת סיוע של שלושה חודשים פטור מארנונה אך העסקים השונים טרם הצליחו להתאושש מהגל הראשון ומדינת ישראל מצויה כבר בעיצומו של גל שני. בשל כך דורש ראש עיריית צפת סיוע מידי לעסקים השונים וכן גיבוש תכנית נרחבת לסיוע לעסקים המבוססים תיירות חוץ שהצפי לחזרתם לפעילות הינו בעוד כשנה.

השאר תגובה

דילוג לתוכן