fbpx

אוחנה: "נפעל להעתקת הפקולטה לרפואה לאזור המגורים החדש"

מדיניות חדשה נראית בשטח. כך ניתן לסכם את ישיבת העבודה שנערכה באמצע השבוע בעיריית צפת בהשתתפות הנהלת העירייה וצמרת משרד הבינוי והשיכון.


כבר בפתיחת הדיון הודיע ראש העיר, שוקי אוחנה כי הוא מתנגד לתוכניות בנייה לגובה בצפת. ״בנייה רוויה לא מתאימה לצפת. כדי שצפת תוכל למשוך אליה אוכלוסיות חדשות וחזקות יש צורך בבנייה צמודת קרקע. זוגות צעירים ובוודאי משפחות ממרכז הארץ המעוניינות להגשים את חלום בית בגליל, יעשו זאת בבנייה צמודת קרקע בלבד״, אמר אוחנה.

חלק נרחב מהמשך הדיון כלל התייחסות להרחבה משמעותית של צפת. בהמשך לפגישה המוצלחת לפני כשבוע (שלישי) עם שר התחבורה בה אושרו 50 מיליון שקלים לתכנון כביש ואדי חמרה, שיהווה עורק חיבור ראשי בין מורדות העיר צפת למרכז העיר, גם בפגישה זו עלתה סוגיה זו לדיון מול משרד השיכון שעתיד להשתתף בפרוייקט ענק זה.

ראש העיר,שוקי אוחנה פרס את תוכניותיו להרחבת העיר בחלקה המזרחי, בין השכונות מנחם בגין ונוף כנרת, שם עתיד לעבור כביש ואדי חמרה וסביבו יקומו אלפי יחידות דיור. לראשונה הכריז אוחנה כי יפעל להעתקת הפקולטה לרפואה וקרית המדע לאזור המגורים החדש.״נעשה תכנון יסודי והיכן שנצטרך נבצע תכנון מחודש על מנת להקים אזור מגורים חדש חזק ומבוסס. הצלחת פרויקט זה תוביל לשרשרת תגובות חיוביות״, אמר אוחנה. כמו כן הוחלט על תגבור שיקום שכונות והתחדשות עירונית ותמא 38 בשכונות הדרום וכנען

פתיחת עורקי תנועה בשכונת מנחם בגין

במקביל לתוכניות הפיתוח של העיר, בעיריית צפת שמים דגש מרכזי על פתיחת עורקי תנועה בשכונת מנחם בגין, הסמוכה לשכונה החדשה (מצפה ימים).במהלך השנה הקרובה  יתוכנן ציר גישה נוסף מהכביש הראשי לשכונה וממנה. בנוסף,הוחלט על ביצוע מיידי של חניות באזור גני הילדים, הסמוכים ל״מצפה האגם״. עוד צויין כי נבחנת אפשרות להקים מעגל תנועה בצומת הסמוך לגני הילדים. לפני כשבוע במהלך פגישתו של שר התחבורה, ישראל כץ, הושג סיכום על תכנון מחודש לצומת מנחם בגין המרכזי ובחודשים הקרובים תיבחן האפשרות האם להקים בצומת מעגל תנועה או מערך רמזורים.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן