fbpx

אחינו לנשק: יום הוקרה לחייל הדרוזי נערך בטבריה

בחוף גיא בטבריה התקיים בראשית השבוע יום ההוקרה לחייל הדרוזי השנתי. יום ההוקרה לחיילים הדרוזים נעשה בהובלת 'יחד למען החייל' הסניף הדרוזי בשיתוף פעולה עם מנהל אוכלוסיות באגף כוח אדם.
ביום ההוקרה נהנו אלפי חיילים דרוזים מאטרקציות שונות בפארק המים, הגרלות, הופעות וקינוחים של העדה. אחד מן האנשים המוכרים ביותר בעדה ואחראי על התנעת היום הוא מפקד המרחב דרוזי וצ'רקסי, רס"ן לוטפי חרב. רס"ן חרב הוא בעצם האיש של העדה בצה"ל, כמפקד המרחב הוא אחראי כגורם מייעץ ומקצועי לגיוס ושילוב לכל חייל דרוזי באשר הוא, ואמון על פרויקטים רבים שנעשים במנהל אוכלסיות לשילוב מקסימלי ומוצלח של בני העדה הדרוזית בצה"ל.
פעולותיו מגוונות בין ביקורים בבסיסים השונים עד לבתי ספר, רס"ן חרב מלווה כל חייל דרוזי טרם תקופת הגיוס עד לרגע השחרור ואף לאחריו. על אותו יום אומר רס"ן חרב "ההכנות נערכו עוד כלפני 3 חודשים, שבהם נמדדה העבודה הקשה כי חשוב לנו לפנק את החיילים ביום הזה, יום מהנה ומעניין – אנו דואגים לשחרר את כל החיילים מהפיקודים והזרועות ככל שניתן על מנת להגיע לכאן ואנו רואים זאת בנוכחותם המכובדת".
בחלקו השני של היום, נעשה ערב הוקרה למפקדים דרוזים (קצינים ונגדים) יחד עם נשותיהם בנוכחות סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי. לראש מנהל אוכלוסיות, אל"ם שאדי אבו פארס, האמון על גיוס ושילוב כלל אוכלוסיות המיעוטים מן המגזר הערבי בשורות צה"ל חשוב לציין את המילה 'נשותיהם' בגולת הכותרת של טקס ההוקרה המכובד למפקדים ואומר זאת בדבריו: "בחלקו השני של האירוע זה ערב הוקרה למפקד ובת זוגתו, החלטנו הפעם להביא גם את הבנות זוג של המפקדים כי אנו מאמינים שגם להן יש חלק משמעותי בשירות, ובטח ובטח ברוח הגבית שאנו מקבלים ובחצר האחורית, צריך להבין שאצלנו בעדה הדרוזית יש הרבה מפקדים בשדה והן לוקחות חלק במאמץ המשותף."
המכנה המשותף בין שני חלקי היום, הוא האיחוד המרגש בין כלל העדה הדרוזית המשולבת בכל יחידות צה"ל, חיילים שמגיעים מן הצפון ומן הדרום ליום שכולו להוקרתם. מהות יום ההוקרה לחייל הדרוזי מתחזקת תודות למגמת השילוב שצלחה של כלל החיילים בני העדה הדרוזית בשורת צה"ל, על זה ראש המנהל מסכם את דבריו "צריך להבין שמדובר ביום חגיגי, צריך להבין שהם לא פוגשים את הקרובים להם לעיתים קרובות וזה יום משמח עבור כולם. מטרת היום היא לעודד את העדה הדרוזית להמשיך לשאוף גבוה ולתרום לצה"ל".
דילוג לתוכן