fbpx

התריס החשמלי התקלקל? מה עושים?

תריס חשמלי הוא מוצר שמשפר במידה ניכרת את איכות החיים. בהתאם, כל תקלה בו משבשת במידה ניכרת את שגרת החיים, ומחייבת תיקון מידי ובעיקר מקצועי. התקלות הנפוצות ביותר הן נתק בין שלבים, מנוע לא מכוון, קרע ברצועה ושלב תקול. ישנם גם מקרים שבהם המנוע שובק חיים ואין ברירה אלא להחליף אותו. בכתבה זו תמצאו מידע על הגורמים לתקלות הנ"ל, הדרך הנכונה לפתור אותן וטווח המחירים המקובל של השירות.

נתק בין שלבים

ניתוק בין השלב הראשון של התריס החשמלי לבין השלב השני שלו הוא תקלה די נפוצה. הסיבה לכך היא שהשלב הראשון הוא זה שנושא באופן טבעי את מלוא משקל התריס. הטיפול בבעיה זו פשוט יחסית: כל מה שנדרש לעשות הוא לשלוף את השלב הבעייתי, ולחבר את השלב שלפניו לשלב הבא – כלומר לדלג על אותו שלב שיצר את הנתק. מאחר שתריסים חשמליים מכילים 3 שלבים נוספים כגיבוי, ובפרט למצבים אלה, התריס יחזור לעבוד באופן תקין לחלוטין. עלות פעולה זו היא 300-350 ש"ח.

כיוון תריס חשמלי – לפעמים תוכלו לעשות זאת בעצמכם

אם התריס לא יורד או לא עולה עד הסוף גם כשהכפתור שמפעיל אותו לחוץ ככל הנראה הסיבה היא מנוע לא מכוון. ניתן לנסות לכוון את המנוע גם ללא עזרת איש מקצוע, אם כי חובה לקחת בחשבון שתקלה זו עלולה לנבוע גם מסיבות אחרות.

בכל מקרה, אם המנוע כולל ברגים הכיוון שלו מתבצע באמצעות סיבוב הבורג. תריס שנעצר מוקדם מדי מכוונים באמצעות סיבוב בכיוון השעון. אם המנוע כולל לחיצים, יש ללחוץ על שניהם בעת ובעונה אחת. במקביל מורידים באופן ידני את התריס החשמלי ועוצרים בגובה הנכון – ואז משחררים את הלחיץ המתאים. אם הבעיה היא תריס שלא עולה לגובה הרצוי, תתבצע פעולה דומה והלחיץ השני הוא זה שישוחרר.

הזמנת טכנאי תריסים מנוסה מבטיחה כמובן טיפול יעיל, מהיר ומדויק בתקלה. עלות שירות זה היא 350-450 ש"ח.

החלפת רצועה

רצועה מזוהה בעיקר עם תריסים ידניים, אבל גם בתריס חשמלי ישנו רכיב שכזה. תפקיד הרצועה בתריסים חשמליים הוא פשוט להחזיק את התריס, ואם היא נקרעת התיקון הוא פשוט החלפתה. רצועה איכותית תחזיק מעמד 3 שנים, והמחיר של העבודה כולל החלק הוא 300-400 ש"ח.

החלפת מנוע

תיקון תריס חשמלי שהתקלקל עקב מנוע שכבר לא מסוגל למלא את תפקידו הוא כמובן השירות היקר ביותר. כדי לקבל אינדיקציה טובה לשאלת מצב המנוע כדאי ללחוץ על מתג ההפעלה. אם שומעים את המנוע, סביר להניח שהבעיה היא ברצועות ואילו המנוע עצמו תקין. אם שומעים רק זמזום חרישי, ככל הנראה אין ברירה אלא להחליף מנוע. מנוע לתריס סטנדרטי יעלה 1,000-1,200 ש"ח. מומלץ להעדיף מנועים ישראלים או אירופאים ולא את אלה הסינים שתוחלת החיים שלהם קצרה למדי.

השאר תגובה

דילוג לתוכן