fbpx

אכיפה בצפת נגד בעלי כלבים משוטטים – קנסות מנהליים

עיריית צפת באמצעות אשכול גליל מזרחי, החליטו לשים סוף לתופעת הכלבים המשוטטים, ולהתחיל לאכוף בקנסות מנהליים בעלי כלבים שלא מחסנים את כלבם נגד כלבת ומשחררים את כלביהם ללא רצועה והשגחה. בתום ישיבת עבודה שהתקיימה עם ראשי האשכול לבקשת ראש העיר ההליך בצפת יהיה מדורג ולא תחל אכיפה של קנסות באופן מידי – במשך שבועיים ינתנו התראות ולאחר מכן תחל אכיפה בקנסות מנהליים.

צילום: דוברות אשכול גליל מזרחי

יו"ר אשכול רשויות גליל מזרחי, בני בן-מובחר: "אנו נתקלים בתופעה שמטרידה תושבים רבים בכל הרשויות בגליל המזרחי. ביחד, ראשי הרשויות, החלטנו שצריך לשים סוף לתופעת הכלבים המשוטטים. אנחנו רוצים שאנשים יוכלו ללכת בבטחה ברחבי היישובים, שהילדים ישחקו בגני המשחקים ללא חשש מכלבים שאינם קשורים, שהכלבים יהיו מחוסנים ומוגנים נגד מחלת הכלבת. אנחנו לוקחים אחריות ליצירת מרחב ציבורי בטוח עבור התושבים".

במהלך חודש מרץ 2020, יחל השירות הווטרינרי בפעולות האכיפה לטובת הסדרת נושא הכלבים המשוטטים וצמצום התפרצות מחלת הכלבת, על פי חוק 'עבירות מנהליות סעיף 1,2 תקנות כלבת ופיקוח על כלבים' ויטיל קנסות מנהליים על בעלי כלבים משוטטים, על כלב ללא רישיון, על כלבים שלא חוסנו נגד כלבת, ועל אחזקת כלבים מסוכנים ללא רישיון. בצפת כאמור לאור בקשת ראש העיר ולפנים משורת הדין יינתנו שבועיים של הסתגלות והתראות. הקנסות המנהליים יהיו: כלב ללא רישיון ו/או לא מחוסן 1500 ₪, כלב משוטט 500 ₪, אי דיווח על שינוי מקום מגורים / מות בעל החיים 250 ₪,  אחזקה וטיפול לא חוקים של כלבים מסוכנים 5000 ₪.

מנהל השירות הווטרינרי, ד"ר רועי דוידסון: " על פי תכנית עבודה שנתית ובהתאם לקריאות המוקד, יבצעו פקחי השירות הווטרינרי מבצעי אכיפה ביישובים בכדי לאתר כלבים משוטטים. בעלי הכלבים מחויבים ללכת לחסנם במרפאה פרטית או באחד ממבצעי החיסון שמתבצעים ביישובים על ידי השירות הווטרינרי או ע"י רופאי  השירות הוטרינרי באחת מנקודות החיסון בישובים״.

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה: ״תופעת הכלבים המשוטטים לצערי הולכת ומתרחבת. המרחב הציבורי צריך להיות בטוח לתושבים, הראויים לאיכות חיים מבלי מטרד של כלבים משוטטים. על מנת לאפשר הסתגלות סיכמתי עם השירות הווטרינרי האזורי על תהליך של הסתגלות, במסגרתו במהלך השבועיים הראשונים תינתן התראה והחל מתאריך 14.3.2020 תחל אכיפת של קנסות במטרה לצמצם את התופעה ככל שניתן."

השאר תגובה

דילוג לתוכן