fbpx

אלוף פיקוד הצפון:"בשם צה"ל והמדינה אני מודה לצוותים הרפואיים בבתי החולים בצפון על הסיוע ההומניטרי לפצועים הסורים"

תחת הכותרת "ערב הוקרה לסיוע ההומניטרי", קיים פיקוד צפון אירוע הוקרה, באולם כפר הנופש מרום גולן, למנהלי בתי החולים בצפון, להודות על מאמץ הטיפול בפצועים הסורים.

5

האירוע התקיים במעמד מפקד פיקוד הצפון אלוף אביב כוכבי (שמונה לאחרונה לסגן הרמטכ"ל), מפקד אוגדת הבשן תת אלוף יניב עשור, מפקדים, מנהלי בית החולים, רופאים ומוזמנים נוספים. 

 

מפקד פיקוד צפון אלוף אביב כוכבי אמר: "אני מודה למנהלים ולכל הצוותים הרפואיים, האחיות והרופאים בבתי החולים בצפון, בשם צה"ל ובשם עם ישראל, כל הדברים היפים שדיברנו עליהם מתאפשרים רק בזכות החיבוק והעטיפה שלכם. כשאני מתבונן בעבודתכם בבתי החולים, אני מבין מדוע יש עוצמה אדירה במקצוע הזה ובמעשה הצלת חיים של הזולת".

unnamed

מפקד הרפואה של פיקוד הצפון אל"מ פרופ' אלון גלזברג אמר: "האירוע הינו בסימן המילה תודה, לב העניין הוא להודות לאנשים, שבזמן שאנחנו כאן, עושים את העבודה הקשה הזו. לרופאים, לאחיות וכלל צוותי הרפואה וכן לחיילים ולמפקדים בפיקוד הצפון". פרופ' גלזברג ליווה את תהליך הסיוע ההומניטרי לפצועים הסורים כבר מתחילתו בפברואר 2013, כקצין בבית חולים השדה הצבאי ועד לתפקידו כיום. "אני לא חושב שמישהו מהפצועים הסורים, באמת אהב אותנו לפני שהגיע לישראל ואני לא בטוח שיאהב אותנו אחרי שיחזור לשם, אבל לפחות אנחנו יודעים שאנו עושים את הדבר הנכון כבני אדם". 

אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו, מי שהיה בתפקידו הצבאי בין מקימי בית חולים השדה הצה"לי על הגבול עם סוריה אמר, כי למרות שהטיפול ההומניטרי הינו נטל כלכלי נוסף על מעמסת בתי החולים בצפון, הרי שהוא הכרח אנושי ממדרגה ראשונה וסמל לרוחה של מדינת ישראל, בסיוע הומניטרי לפצועי מלחמה מעבר לגבול וחלק משבועת הרופאים. כפי שנאמר במסכת אבות – "במקום בו אין אנשים הייה איש".

דילוג לתוכן