fbpx

השר כץ חנך את נסיעת המבחן הראשונה של רכבת כרמיאל-תל אביב

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חנך היום (שלישי) את נסיעת המבחן הראשונה של רכבת כרמיאל-תל אביב, המחברת את מרכז הגליל למרכז הארץ בתוך כשעה וחצי בלבד.

r4

השר כץ ציין, כי מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה שיסע לצמצם פערים כלכלים וחברתיים של כל התושבים שבאזור. לדבריו, משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקרית שמונה. "בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום" אמר כץ.

השר כץ ציין, כי עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו באחת משתי התחנות.

unnamed

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין: "סיום בניית פרויקט מסילת רכבת לכרמיאל, מהווה עבור חברת נתיבי ישראל נקודת ציון משמעותית. זהו פרויקט הדגל הרכבתי השני של חברת נתיבי ישראל המושלם בהצלחה, אחרי הקמת רכבת העמק. הצלחתו של פרויקט זה רק יגביר את שיתוף הפעולה העתידי בתכנונם וביצועם של מסילות נוספות לטבריה, קרית שמונה ורכבות בדרום הארץ, מסילה רביעית באיילון והמסילה המזרחית".

במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל, הוקמה מסילה באורך של כ- 23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.
מדובר במסילת רכבת כפולה, עליה תיסע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים- אחיהוד וכרמיאל. הרכבת תחל להסיע נוסעים עם השלמת כל הבדיקות הבטיחותיות, לקראת חגי תשרי.

הפרויקט כולל צמד מנהרות באורך כולל של כ-5 קילומטרים כל אחת, משני צדיו של הר גילון, בהן בוצעה לראשונה בישראל, הנחת מסילה על גבי בטון בשיטה שוויצרית חדשה ולא על פי השיטה הקונבנציונאלית, שבה מניחים מסילה על גבי חצץ. עוד כולל הפרויקט 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות. בפרויקט זה כמו בשאר הפרויקטים של חברת נתיבי ישראל, קיבל אופיו הכפרי והירוק של האזור חשיבות עליונה בתכנון המוקדם, והתבצע פיתוח נופי נרחב ופעולות לשימור ערכי הטבע, ביניהן שיקום והרחבת נחל חילזון ונעמן, מעליהם הוקמו גשרי רכבת, העתקת עצים וגיאופיטים.

דילוג לתוכן