fbpx

בהוראת בית משפט פונה עדר סוסים שהוחזק בתנאים מחפירים במושב שפר

בעקבות תלונה שהתקבלה ממספר מטיילים אודות אחזקה בתנאים קשים של עדר סוסים במרעה בסמוך לנחל שפר במושב שפר, ביצעו מפקחי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ויחידת האכיפה והחקירות הראשית של המשרד (פיצו"ח) ביקורת במקום.

צילום: יובל הדני, משרד החקלאות.

ממצאי הביקורת העלו 12 סוסים וסייח אחד במצב גופני ירוד של רזון קיצוני קשה ביותר. הסוסים היו בשטח מרעה צחיח לחלוטין ללא כל מזון. לא זו בלבד, בעל הסוסים לא דאג לטפל בפציעות הקשות של הסוסים, שהיוו סכנה לחיי הסוסים.

לאור הממצאים בשטח, החליטו מפקחי המשרד באמצעות צו בית משפט לפנות לאלתר את הסוסים והסייח מהמקום. בזמן הפינוי נתגלה למפקחים כי במהלך הלילה מתו 4 מתוך 13 הסוסים במקום, כתוצאה מתנאי ההחזקה שלהם. ה- 9 שנותרו בחיים הועברו לטיפול ושיקום במתקן מוגן של משרד החקלאות, בסיומו יועברו למגדלים מאמצים.

ד"ר צביה מילדנברג, רופאת הסוסים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בכל הקשור לשמירה על רווחת בעלי החיים. המקרה בו נתקלנו קיצוני. הסוסים, הסייחים שנמצאו על ידי המפקחים היו במצב קשה וחלקם אף לא שרדו את הלילה בין הביקורת לפינוי". השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר קוראים לציבור הרחב להמשיך ולדווח על מקרי חשד להתעללות בבעלי חיים, לטלפון מס': 03-9559911.

דילוג לתוכן