fbpx

בהלת הקרונה: תיירים מדרום קוריאה נגועים ביקרו בצפון – עשרות שבאו במגע עם התיירים הנגועים הוכנסו לבידוד

לאחר שהתגלה כי תיירים קוריאנים ששהו בישראל נדבקו בנגיף הקורונה, במשרד הבריאות הנחו על מספר צעדים ואזהרות לציבור.

צילום: דוברות מד"א

חברי קבוצת התיירים מקוריאה, היו במספר מקומות תיור בארץ. בצפון בכנרת ובעין גב, בים המלח, באר שבע, קיסריה ועוד. במשרד הבריאות פירסמו הנחיות לציבור:כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד כל הבריאות 5400*. כמו כן במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל פי ההנחיות של המשרד. כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטייםשביקרו בהם התיירים מקוריאה לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים). 

להלן המקומות וזמני החשיפה 

  1. 8.2 – טיסה KE957 נכנסת לארץ
  2. 8.2 – לאחר השעה 20:00 מלון מגדל דוד בנתניה ומלון גלרי
  3. 9.2 – קיסריה, מלון גבריאל בנצרת, כניסת הבשורה, כניסת המשפחה הקדושה, מלון עין גב
  4. 10.2 – מלון עין גב, מסעדת טנורין, כנסית הבכורה של פטרוס הקדוש, כנסית הלחם והדגים
  5. 11.2 – מלון דיוויד ים המלח
  6. 12.2 – מצדה. פארק תמנע. מלון לאונרדו נגב בבאר שבע
  7. 13.2 – הפארק הלאומי בבאר שבע, מערת המכפלה בחברון. מלון גרנד קורט בירושלים
  8. 14.2 – הר הזיתים בירושלים – בית פגי, כנסיית העלייה, כנסיית פאטר נוסטר, כנסיית דומינוס פלוויט, כנסית גת שמנים.    הר ציון – חדר הסעודה האחרונה, קבר מרים, כנסית  – gallicantu
  9. 15.2 – מסעדת ג'רוזלם גולד.    עין כרם ירושלים –  כנסית ג'ון הקדוש, כנסית הביקור, כנסית אן הקדושה, ברכת הצאן (בתסדה), כנסיית הקבר הקדוש, כנסיית anastasis
  10. 15.2 – טיסה KE958 יוצאת מהארץ .
צילום: דוברות מד"א.

שניים עשר נוסעים ישראלים נחתו לפני זמן קצר בנתב"ג, לאחר שהייה בקוריאה הדרומית. על פי הנחיות משרד הבריאות, הם מחויבים להיות בבידוד ביתי. כדי שאזרחים אחרים לא יבואו איתם במגע כלל, מרגע נחיתתם בארץ, הישראלים מפונים בשעה זו לבתיהם באופן מבוקר, על ידי צוותי מגן דוד אדום.

החובשים והפראמדיקים של מד"א נערכו לפינוי הנוסעים, ומוגנים בעזרת חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים בהם קיים סיכוי להדבקה בנגיף. לאחר הפינוי, כלי הרכב שבהם מפונים הנוסעים, יחוטאו על ידי מערכת מיוחדת.

"צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה, ופועלים במיומנות ובמקצועיות בכל מקרה בו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות מדבקות", מסביר מנהל אגף רפואה במד"א, רמי מילר, "חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום מפנים בבטחה את הנוסעים שהגיעו מקוריאה הדרומית, תוך שהם ממוגנים בעצמם באופן מלא נגד הידבקות".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום נערך מבעוד מועד לפינוים לבידוד ביתי של הנוסעים שנחתו בישראל, לאחר ששהו בקוריאה הדרומית. החובשים והפראמדיקים שמפנים אותם, ממוגנים בערכות מלאות המיועדות למקרים מאין אלו, זאת על מנת שלא לקחת סיכונים. מגן דוד אדום עובד בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם משרד הבריאות, משרד החוץ, רשות שדות התעופה, ושאר הגורמים, וימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

השאר תגובה

דילוג לתוכן