fbpx

בחירום ובשגרה: סא"ל בני מאיר קצין ההגנה המרחבית נמצא בקשר הדוק עם ראשי הרשויות

את המתח בגבול הצפון מהצד הלבנוני והסורי אפשר לחוש באוויר. מספר אירועים ביטחוניים היו לאחרונה בגזרה הכי מתוחה מאז שחיזבאללה הבטיחה נקמה שעדיין מבחינתם היא לא מומשה.

האזעקה שנשמעה ביישובי הצפון ביום שישי, הזכירה שוב את המציאות של תושבי הגליל ושצה"ל תמיד ערוך ומוכן לכל תרחיש. אומנם השקט שב במהרה לאזור והמטיילים הרבים הגיעו להשתעשע בנחלי הגולן והגליל. בימים האחרונים, מאז התקרית בהר דוב כשכוח הציל הניס באש חיה, חוליית מחבלי חיזבאללה שחדרה את הגבול, סא״ל בני מאיר קצין ההגנה המרחבית של אוגדת ״עוצבת הגליל״, עובד סביב השעון. סא"ל, מאיר אחראי על יצירת קשר שוטף עם ראשי רשויות,רבש״צים וקב״טים והוא איש הקשר שדואג לעדכנם בכל פעילות צבאית שמתבצעת באזור.

סא"ל מאיר, לא ממתין לימים מתוחים ולא לימי חירום אלא גם בימי שגרה הוא מבקר את ראשי הרשויות באופן קבוע כך שכולם מכירים ומיודדים עמו. מבחינת ראשי הרשויות בעיקר הסמוכים לגבול, סא"ל מאיר הוא לא רק קצין ההגנה המרחבית של האוגדה הוא הכתובת לכל שאלה והתייעצות לה הם זקוקים בפתרון בעייה בטחונית בישובים. ״התקשורת ביני לבין ראשי הרשויות וגורמי הביטחון חזקה מאוד בשגרה, ובחירום מתחזקת״ הוא מציין.

כשהמצב הביטחוני בגזרה הצפונית מתחמם כפי שהיה לאחרונה הוא דאג לכנס את כל הקב״טים, הרבש״צים וגורמים נוספים לדוגמת מד"א, מכבי אש ומשטרת ישראל לשיחה עם מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם. ״מטרתי היא לחזק את בטחון התושבים בצבא ולתחזק את תחושת המוגנות שלהם בגזרה הצפונית״ הוא אומר. למען מטרה זו אף יזם שיחות אל מול גורמי הביטחון בישוב בשיתוף סגן מפקד האוגדה, אל״ם יאיר אור כדי ליצור תקשורת בריאה, שיתוף פעולה ותיאום ציפיות ביניהם לבין הגורמים הצבאיים באזור.

יחד עם סא"ל מאיר פועל מרכז העורף, לשימור התקשורת השוטפת בין הצבא לתושבים בעתות שגרה ובעתות חירום: המשימה המרכזית של כוחות האוגדה היא שמירה על ביטחונם של תושבי הצפון, ושמירה על ריבונותה של מדינת ישראל. ״בטחון התושבים נמצא בראש מעיינינו ואנחנו משקיעים בו מאמצים רבים״ הוא אומר ומציין כי כוחות צה״ל המבצעים את משימת ההגנה המאתגרת בגזרה פועלים כעת כתמיד- בצורה מקצועית, תוך שמירה על חדות מבצעית וחתירה לסגירת מעגלים מהירה בכל אירוע.

עוד, הוסיף, סא"ל מאיר: "החוסן האזרחי הוא המשפיע המרכזי ביכולת של צהל לספק ביטחון לתושבים. בימים אלה, ההקשבה ושיתוף הפעולה של תושבי הגזרה הכרחיים בשביל ליצור הגנה מיטבית. השיח היומי שאני מקיים עם קציני הביטחון של היישובים מאפשר את שמירת שגרת החיים הנורמטיבית של התושבים".
בעת אירוע מבצעי, חמ״ל העורף הוא מוקד השליטה לצירים הנסגרים לתנועה בפני אזרחים בהתאם להערכות מצב ומודיעין מדויק. ״אנחנו לא לוקחים צ׳אנסים לכאן ולכאן- לא ניתן שאזרחים יפגעו מפיגוע פח״ע ולא ניתן שיפגעו מחסימות צירים", אומר, סא"ל מאיר.

בנוסף לפיקוחו על מרכז העורף, סא"ל מאיר לא שוכח ולו לרגע אחד את התושבים שבגזרתו: ״כשקורה אירוע, ולא משנה איזה, תפקידי הוא לדאוג שכל אזרח בצפון קיבל את ההנחיות ,הבין אותן ויושב רגוע בבית בידיעה שיש מי ששומר עליו. המטרה שלנו היא שהתיירות תמשיך לפרוח, הצימרים יהיו מלאים ,ושתושבי מדינת ישראל יגיעו להנות מהנוף המרהיב והאטרקציות הרבות שיש לצפון להציע" הוא מסכם "אנחנו תמיד עם היד על הדופק, מבצעים את משימת ההגנה כמצופה מאיתנו".

השאר תגובה

דילוג לתוכן