fbpx

בטקס שנערך בכנסת הוענק אות הוקרה ארצי לצוות השירות לעבודה סוציאלית במרכז הרפואי זיו

בטקס חגיגי שהתקיים בכנסת ישראל הוענק לצוות השירות לעבודה סוציאלית במרכז הרפואי זיו אות הוקרה ארצי על פעילות פורצת דרך בתחומי הקהילה מטעם איגוד העובדים הסוציאליים והקרן לידידות.אות ההוקרה המיוחד הוענק על ידי ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) סגן יו"ר הכנסת ושר הרווחה והשירותים החברתיים לשעבר ועו"ס צפרא דוויק, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים. האות הוענק לצוות השירות לעבודה סוציאלית על שירות חדשני ויצירתי בטיפול הפסיכו-סוציאלי בפצועים הסורים המטופלים במרכז הרפואי זיו,בשיתוף פעולה עם הקהילה ועמותות לסיוע ואספקת אביזרים נדרשים.

67b86b27-d074-4276-9064-b6b46b26b1d2

עו"ס יניב בן-שושן, מנהל השירות לעבודה סוציאלית במרכז הרפואי זיו אומר, כי הסיטואציה המיוחדת שנוצרה בהגעתם לטיפול של פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה, מדינת אויב, חייבה את המרכז הרפואי זיו בהתארגנות מיוחדת. "הפצועים מסוריה מגיעים עם פציעות מלחמה קשות וטראומה נפשית, ללא ליווי של בני משפחה, לאחר אירועים קשים אותם חוו: אבדן בני משפחה, מוות, רעב ומלחמה סביבם. לרוב הם גם אינם יודעים מה עלה בגורל בני משפחתם, חבריהם וביתם.

הטיפול במקרים אלו חורג מהטיפול הרגיל בבית החולים, מעבר לטיפול הרפואי והתמיכה הרגשית החיונית הניתנת לפצועים הסורים לאור החוויות הקשות שעברו, נוצרה במרכז הרפואי זיו עם השנים שחלפו, מאז הגיעו הפצועים הסורים הראשונים, מערכת שלמה לצורך תמיכה ומילוי צורכיהם הבסיסיים של הפצועים. צרכים אלו כוללים: דאגה להלבשה תחתונה ומוצרי היגיינה בזמן האשפוז, משחקים עבור הילדים, מוצרי דת, בגדים, כסאות גלגלים, פרוטזות ותרופות שייקחו עמם בשחרורם ועוד. ציוד זה מסופק לפצועים הסורים על ידי העובד הסוציאלי פארס עיסא האחראי על הטיפול הפסיכו-סוציאלי בפצועים הסורים ונשען על תרומות של אנשים פרטיים מהארץ ומהעולם" אומר בן-שושן.

867ff2c3-0d8a-4645-b147-99a5b4c2c357

עוד מוסיף בן-שושן: "כיוון שמרבית הפצועים הסורים מאושפזים למשך שבועות וחודשים ארוכים עקב פציעותיהם הקשות, הפך עו"ס פארס במרוצת הזמן למעין אב לילדים, חבר לפצועים הבוגרים ואוזן קשבת לכלל הפצועים הסורים המטופלים: גברים, נשים, זקנים וילדים. בחודשים אלו, בזכות עבודתו הנפלאה, חששות הופכים לתקווה וחומות האיבה נפרצות אט אט" מציין בן שושן.

ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, ברך את צוות השירות לעבודה סוציאלית לזכייה באות המכובד וציין, כי הענקת טיפול מקצועי מקיף הכולל גם שירותים פרא-רפואיים חשובה ביותר להחלמתו של כל מטופל, כך גם לפצועים הסורים, במיוחד בכל הקשור לתמיכה פסיכו-סוציאלית לאור החוויות הקשות שעברו בסוריה. "בתור אנשי רפואה חובתנו להעניק סיוע לכל אדם הזקוק לכך ומגיע לטיפולנו. הפצועים הסורים המגיעים למרכז הרפואי זיו: גברים, נשים וילדים שחרב עליהם עולמם, מקבלים אף הם טיפול רפואי מקיף ותמיכה פסיכו-סוציאלית החיונית ביותר להחלמתם. צוות השירות לעבודה סוציאלית התאים עצמו לטיפול מורכב זה במקצועיות רבה ועושה עבודה נפלאה. אני מברך אותם על קבלת אות ההוקרה על עבודתם החשובה שמזכירה לנו מידי יום את הצד הטוב שבאדם, החמלה והאנושיות" ציין ד"ר זרקא.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן