ביטוח בריאות קבוצתי – מדוע משתלם להציע לעובדים ביטוח קבוצתי וכיצד בוחרים את החברה.

צילום: freepik

מעסיקים ומנהלים במקומות עבודה רבים רוצים לשמר את העובדים שלהם, כך שלא יעזבו למקומות אחרים. לא קל היום למצוא עובדים איכותיים ובוודאי שלא קל לגרום להם להישאר במקום עבודה אחד, כאשר במקומות אחרים יכולים להציע להם שכר ותנאים טובים יותר.

לכן, מעסיקים מחפשים כל הזמן דרכים כיצד לשמור על העובדים ולגרום להם לרצות להישאר, בין היתר, דרך יצירות זיקה שונות אל מקום העבודה. אפשר לייצר את הזיקה באופן סמלי, רגשי, ואפשר לייצר את הזיקה דרך תנאים איכותיים, אטרקטיביים, שהעובדים יכולים לקבל במקום.

פוליסת ביטוח בריאות קבוצתי היא דוגמא טובה ליצירת זיקה שכזו, זיקה אשר יכולה לעזור בגיוס עובדים למקום עבודה, וכן בשימורם, כלומר, זה כלי מספיק איכותי וטוב בשביל לגרום לעובדים להישאר זמן רב במקום עבודה אחד ולא לחפש מקום עבודה אחר, חלופי.

מה זה ביטוח קבוצתי?

הרעיון של ביטוח בריאות קבוצתי הוא מאוד פשוט. בדרך כלל, כידוע, חברות ביטוח מוכרות לנו פוליסות ביטוח כפרטים בודדים על פי אפיונים שונים שמתאימים לנו. לצד פוליסות אלו, החברה גם מציעה פוליסות ביטוח קולקטיביות, קבוצתיות, לאנשים בעלי אפיון דומה, למשל, עובדים במקום עבודה.

העסק יוצר קשר עם חברת ביטוח ורוכש ממנה פוליסת ביטוח קבוצתי אותה הוא מציע לעובדים שלו כחלק מהתנאים שהם מקבלים במקום. במקרים רבים, מקום העבודה משלם על הפוליסה עבור העובדים, כאשר יש מקומות שמשלמים על פוליסת בסיס, בעוד שאם העובדים רוצים הם יכולים להוסיף תשלום נוסף באופן עצמאי ולקבל חבילה מורכבת יותר.

בעיקרון, ביטוח בריאות קבוצתי משמש כאמור כצ'ופר של מעסיקים לעובדים שלהם, כאשר במקומות עבודה מסוימים, למשל במקומות בהם יש ארגון עובדים, אז מדובר בחלק בלתי נפרד מהתנאים של העובדים במקום.

מה חשוב לדעת על פוליסת ביטוח קבוצתי

יש שתי נקודות חשובות מאוד לברר לגבי ביטוח בריאות קבוצתי:

נקודה ראשונה, הרבה פעמים הפוליסה מכסה לא רק את העובד אלא גם את בני משפחתו. כך גם הם נהנים מהפוליסה, מה שכמובן יותר תמורה משמעותית עבור העובד.

נקודה שנייה, כאשר עובד מחליט לעזוב את מקום העבודה, ייתכן ותהיה לו אפשרות להמשיך עם הפוליסה אך בתנאים שונים. חשוב לברר זאת על מנת לא להפסיד את היתרונות שלה.

כיצד בוחרים עם איזו חברה לעבוד?

השיטה הטובה ביותר לבחור חברת ביטוח אצלה ניתן לרכוש ביטוח קבוצתי, היא באמצעות מכרז. אפשר לבקש מחברות שונות להגיש הצעות מחיר עבור פוליסת ביטוח קבוצתי, וכל חברה מציעה את הפוליסה שלה, תנאים ומחירים. כך המעסיק יכול להחליט עם איזו חברה משתלם לו לעבוד.

מעבר לשאלת המחיר או תנאי הפוליסה, עליו לבחון עד כמה היא תשתלם לו כמעסיק ועד כמה היא תשרת את העובדים שלו, אשר יעשו בה שימוש בתור בעלי הפוליסה.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן