fbpx

ביקורת "אור ירוק": האם סביבת גני השעשועים בצפת, ביסוד המעלה ובחצור בטוחה ?

סביבת גני המשחקים לא בטוחה לילדים. כך עולה מתצפית מיוחדת שביצעו מתנדבי עמותת "אור ירוק" ומלגאי תכנית המלגות IMPACT של FIDF.

צילומים: עמותת אור ירוק.

מהתצפית עולה כי בסביבת גני משחקים רבים מעברי החציה דהויים או שלא קיימים בכלל, אין פסי האטה וקיימים מפגעי דרך המסכנים את חיי הילדים וההורים.בין המקומות בהם נערכה התצפית גם קריית שמונה, חצור הגלילית, יסוד המעלה, קצרין וצפת. מהממצאים של תצפיתני אור ירוק עולה כי בצפת נבדקו 2 גני שעשועים שבסמוך לאחד מהם נמצא מעבר חציה דהוי ומחוק. כמו כן נמצאו מפגעי בטיחות על המדרכה ולא נמצאו פסי האטה.

חצור הגלילית

גם בחצור הגלילית נבדקו 2 גני שעשועים. התוצאות בחצור טובות יותר אם כי סמוך לאחד מגני השעשועים שנצפו לא נמצאו פסי האטה. תוצאות טעונות שיפור נמצאו ביסוד המעלה. שם מספר גני השעשועים שנבדקו -3. סמוך לשלושת הגנים נמצאו מעברי חציה דהויים ומחוקים. סמוך לשניים מהגנים שנבדקו אין תמרור ושילוט. ציון לשבח קיבלו ביסוד המעלה על כך שסמוך לשלושת גני השעשועים שנצפו ישנם פסי האטה ולא נמצאו מפגעי בטיחות על המדרכה.

יסוד המעלה

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הורים רבים מאפשרים לילדיהם לבלות בגני המשחקים באמונה כי אלו מקומות שבטוח לשחק ולשהות בהם אך הדרך אל הגן וסביבתו במקרים רבים אינם בטוחים והם נעדרים התקנים בטיחותיים הנדרשים באזורים עם ריכוז גבוה של ילדים. ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באמצעות פסי האטה והימצאות מעברי חציה ברורים ומשולטים יכולים להציל את חיי הילד הבא שבטעות יקפוץ לכביש אחרי כדור. ילדים תמיד יתנהגו כמו ילדים ולכן בכל הערים והישובים חייבים לייצר עבורם סביבה בטיחותית שתציל אותם מפגיעת כלי רכב גם כאשר הם ישגו ויתנהגו בפזיזות האופיינית לילדים".

בדוח מבקר המדינה משנת 2009 שעסק בבטיחות הילדים בסביבת גני משחקים, קובע המבקר כי: "יש להבטיח נגישות לשטחי הציבור לאוכלוסיות ולמשתמשים המפורטים, תוך שימת דגש על כללי הבטיחות…עוד נקבע בסעיף "אמצעי בטיחות כללים" בחלק 7 לתקן, כי "הכניסה, היציאה ומסלולי החירום אל מגרש המשחקים וממנו, המיועדים לשימושם של הציבור ושל שירותי החירום, יהיו נגישים ונקיים ממכשולים בכל עת". חוסר הגישה לאתר וקיומם של סיכונים וכן חוסר מחסום המונע יציאה ישירה לכביש מוגדרים כליקויים חמורים אשר הופכים את המתקנים באתר למסוכנים לשימוש ומחייבים את סגירת גן המשחקים.

השאר תגובה

דילוג לתוכן