fbpx

בני המושבים חוגגים 60 להקמת הגרעין

מערכת הבחירות השלישית, משבר הקורונה, מאבקים פוליטיים ותחושת כאוס אופפים את ישראל וכשדבר לא ברור בעתיד המדינה, זה הקרוב וזה הרחוק, טוב שיש דברים שאפשר תמיד לסמוך עליהם – כמו פעילות גרעין עודד, אשר פותח בקרוב את שנתו ה-60 ומציין שישה עשורי עשייה והובלה ביום הולדת חגיגי ונוסטלגי במיוחד.

גרעין עודד, הגרעין הראשון של בני הקיבוצים בנוער העובד והלומד, הוקם ב-1967 וקיבל את שמו לזכר עודד שוורץ ז"ל, בן קיבוץ ניר עם שנהרג, כשהוא בן 18 בלבד,  כשהטרקטור עליו נסע עלה על מוקש. עשור אחר כך הפך הגרעין הראשון למסלול ההגשמה של גרעינרים בבני המושבים לישובים השונים ברחבי הארץ. בימים אלה, במלאות 60 שנים לחטיבה, יצא צוות גרעין עודד בקמפיין אינטרנטי חדש בשם "דורות של גרעין עודד" – ומזמינים ותיקים וצעירים, בוגרי הגרעינרים הראשונים וחניכי שכבה י"ב לספר על המשמעות של הגרעין בשבילם.

"אנחנו באים לחגוג את קיומו של המפעל החשוב הזה ולסמן לעצמנו ולכולם- לפנינו עוד שנים רבות ואלפי גרעינרים שיגיעו להגשים בגרעין עודד. אנחנו משלבים את המסורת של 60 שנות החטיבה יחד עם תהליכי התחדשות והתאמת ההגשמה בגרעין ל2020. פתחנו מסלולים מיוחדים – כלבנות ועבודה עם נוער בסיכון, חקלאות, וקיום משותף יהודי ערבי. המסלולים האלה ישתלבו עם ההדרכה ביישובי בני המושבים השונים. בינתיים ההיענות גדולה מאוד ומראה לנו שבחרנו בדרך הנכונה" סיפר לנו ברק גל, רכז גרעין עודד, שגם כיכב בקמפיין.

"בסמינר בחירה" לקראת שנה הבאה שהתקיים בסוף השבוע האחרון קיבלה שכבה י"ב את שמה החדש- "שכבת ביריה", על שם העלייה ההיסטורית לביריה בשם ההתיישבות שקיימו תנועות הנוער החלוציות. "אנחנו מקווים שהשם הזה, עם כל המורשת מאחוריו, יהוו השראה לחניכי הגרעין – על ציונות ואהבת הארץ, מנהיגות והובלה, ועל כוחו של הנוער לשנות." מוסיף ברק.

השאר תגובה

דילוג לתוכן