fbpx

בצפון מנסים להרגיע: "קיים חשש להידבקות רק בנחלים עליהם דיווח משרד הבריאות"

בעקבות אזהרת משרד הבריאות על הרחצה בנחלים זכי, יהודיה, משושים וזוויתן בגולן עקב הממצאים על תחלואה בקרב מטיילים שביקרו לאחרונה באותם נחלים  חוששים בצפון כי זה עשוי להבריח את המטילים הרבים הפוקדים בתקופה זו את הגליל והגולן ומנסים להרגיע. 

צילום: ארכיון קייקי כפר בלום".

שמוליק חזן, מנהל אגף תיירות גולן: ״נחלי הבניאס, אל על, ג׳ילבון ובריכות המים הטבעיות פתוחים לקהל המתרחצים והמטיילים כאחד, אפשר ורצוי להמשיך את החופשה בגולן ומי שעדיין לא הגיע, זה הזמן״. 
עוד נמסר מאגף התיירות: כל בריכת מים שאין בה שילוט אשר מונע את הכניסה אליה, מותרת לשימוש ואין חשש ממזהמים. קיים חשש להידבקות רק בנחלים עליהם דיווח משרד הבריאות".

גיא ירמק מנכ"ל קייקי כפר בלום מציין כי מי הנחלים בגליל העליון נמצאו ראויים לשייט, רחצה ובילוי במים. "הציבור מוזמן לנצל את ימי הקיץ בבילוי מרענן בקייקי כפר בלום. חווית השייט הייתה ועודנה חווית חובה בקיץ הגלילי, הזרימות בנחלים טובות וזה הזמן להגיע ולהצטנן במי הירדן בטמפ של 17 מעלות".

עד כה ידוע על 27 חולים, מתוכם אושפזו כמחצית. שמונה מהם הגיעו באופן עצמאי לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת  שחמישה מהם לאחר הפרסומים על מחלת העכברת, כשהם סובלים מסימטומים שונים. במרכז הרפואי "זיו" דיווחו כי הם  עדיין מאושפזים במחלקות פנמיות עד לקבלת תוצאות מדוייקות של הבדיקות, שנשלחו למעבדות מתמחות, במרכז הארץ. 

ד"ר שמעון אדלשטיין יועץ לבקרת זיהומים ומחלות זיהומיות במרכז הרפואי זיו בצפת סיפר כי הלפטוספירוזיס – עכברת, הינה מחלה זיהומית חיידקית הנגרמת על ידי חיידקים פתוגניים סלילוניים, המפושטת בכל העולם, הנגרמת מהפרשת החיידק דרך דרכי השתן של חיה – בעיקר עכברים , חולדות וכד'.

דילוג לתוכן