fbpx

בצפת ירידה במספר התאונות – עליה במספר הפצועים קשה

לפי נתוני עמותת אור ירוק והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה שבשנת 2019 חל שיפור בצפת במספר התאונות דרכים, אך הייתה עלייה במספר הפצועים, לעומת שנה קודם לכן.

צילום: ארכיון.

לפי נתוני "אור ירוק" בשנת 2019 נפצעו 7 קשה בצפת לעומת 3 קשה בשנת 2018. מספר הפצועים זהה לשנת 2017, גם אז נפצעו 7. הנתון המדאיג הוא שברוב התאונות מעורב נהג צעיר. בעשור האחרון היו כ-130 תאונות במעורבות נהג צעיר (24-16). בשנת 2019 הייתה גם תאונת אופנוע קטלנית בה נהרגה אמה סברדלוב צעירה מצפת. לפעמים ההבדל בין תאונה קטלנית עם הרוגים לבין תאונה שבה נפצע אדם באורח קשה יכול להיות כחוט השערה. לרוב בוחנים את מספר ההרוגים בתאונות דרכים אך מדד הפצועים קשה הוא מדד שניתן ללמוד ממנו רבות על הכישלון של המדינה בצמצום תאונות הדרכים והפצועים.

לפי נתונים שהציגו ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2017 התרחשו בצפת 39 תאונות כאשר 7 מתוכם תאונות קשות, בשנת 2018 המספר ירד ל31 תאונות, בשנת 2019 ל29 ואילו במהלך השנה הנוכחית עד סוף חודש יוני התרחשו בצפת 6 תאונות בלבד. הירידה במספר התאונות מניבה גם ירידה בכמות הנפגעים: בשנת 2017 נפגעו בבירת הגליל 84 בני אדם (בכל דרגות פציעה) מתאונות דרכים ואילו בשנת 2020 המספר צנח ל 9 אנשים בלבד עד סוף חודש יוני. מספר תאונות חזית אל צד (בדרך כלל בצמתים) צנח מ 13 בשנת 2017 לאחת בלבד השנה (2020) כאשר על פי אנשי המקצוע ההסבר לכך ברור: בצמתים קיימת התנגשות חזית אל צד, הקמת כיכרות והצבת רמזורים מצמצמים באופן ניכר את תאונות אלו. ברלב"ד מציינים כי הירידה המשמעותית נובעת בעיקר מהסדרת צומת בירייה וצומת מנחם בגין שנחשבו לצמתים עם ריבוי תאונות. כמו כן שיתוף פעולה פורה עם עיריית צפת בקידום פעילות הסברה של בטיחות בדרכים בכלל מוסדות החינוך בעיר, שימוש בעזרים מתקדמים וקיום סדנאות בנושא. כמו כן חלה ירידה במספר תאונות הולכי הרגל נוכח הגברת ההסברה בנושא חצייה בטוחה.

ראש עיריית צפת: "לצד פיתוח העיר, שיפור התשתיות לתושב והזרמת התנועה קיימת חשיבות רבה להגברת הבטיחות של הולכי הרגל והנוסעים בכבישים, אני שמח כי גם את מטרה זו אנו משיגים באמצעות פיתוח התחבורה בעיר ופעילות משותפת עם אנשי המקצוע מהרלב"ד". על פי אור ירוק כאשר בוחנים את מספרם של הפצועים קשה בערים עולה תמונה דומה ומדאיגה. 1,473 בני אדם נפצעו קשה בתאונות דרכים בערים לעומת 1,399 בני אדם שנפצעו בתאונות דומות בערים בשנת 2018 – עליה של 5%.

השאר תגובה

דילוג לתוכן