fbpx

האונס באילת: עולים חדשים ועובדי הסוכנות היהודית ערכו הפגנת תמיכה בנערה

תחת הכותרת 'אתן לא לבד' הצטרפו היום (ראשון 23.08) עובדות ועובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית ברחבי הארץ ושליחי הארגונים מרחבי העולם ל"שביתת הנשים – נשים ונערות אינן הפקר" נגד אלימות כלפי נערות ונשים וכדי להפגין תמיכה בנערה בת ה-16, בעקבות מקרה האונס הקשה באילת.

בשעה 12:00 יצאו לרחבת המוסדות הלאומיים בירושלים עובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית כשהם נושאים שלטים נגד האלימות הגואה. גם במרכזי הקליטה של הסוכנות היהודית ברחבי הארץ הפגינו עולות ועולים חדשים ומתכניות נוספות של הארגון הצטרפו למחאת ההזדהות. בנציגויות ברחבי העולם הצטלמו שליחות ושליחים של הסוכנות היהודית עם השלט 'אתן לא לבד'.

זעקת העולים החדשים, חניכי התכניות, עובדי הסוכנות היהודית והשליחים נשמעה בעברית, באנגלית, בערבית, בצרפתית, בספרדית, בפורטוגזית, ברוסית,  ובאמהרית. יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "אנחנו כאן כדי לעצור את האלימות. מהבניין שממנו הוקמה מדינת ישראל אנחנו קוראים לעצור את האלימות כלפי נשים. אני פונה לגברים בכל רחבי הארץ והעולם- די לאלימות נגד נשים! הגיע הזמן שנבין ונפנים עד כמה נורא ונתעב המעשה שראינו. ההתנהגות הזו חייבת להיפסק ויש לעקור אותה מהשורש".

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: בחברה הישראלית ובכלל, אין מקום לאלימות נגד נשים. עצרת ההזדהות היום הכרחית כדי לומר די!.מנכלית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ: ״חברה מתוקנת צריכה להכפיף את עצמה לנורמות של מוסר שמנחות את האדם בכל פעולותיו היומיומיות. האחריות למיגור האלימות כלפי נשים מוטלת על כל אחת ואחד מאיתנו ועל כולנו יחד לזעוק יחד איתן – אתן לא לבד״.

גוסטי יהושע ברוורמן ראשת המחלקה לתפוצות, ונציגת הרפורמים במוסדות הלאומיים ״כחברה הנהלת ההסתדרות הציונית אותה הקים לפני  123 שנים בדיוק , אני רואה בדאגה  את ההתרחקות ההולכת וגוברת של ממשלת ישראל ממימוש החזון הציוני . כל אלה שמדברים בשם הציונות ראוי כי יזכרו שהחזון של הרצל ביקש  שמדינת היהודים תהיה מושתת על  עקרונות של שיווין וצדק  . שאיפה לחברת מופת. הזנחה הפושעת בתחומים של חינוך  רווחה ובריאות מסכנת  את המשך  קיום המפעל הציוני״.

השאר תגובה

דילוג לתוכן