fbpx

האישה טוענת: "בעלי בגד בי" – הבעל: הכיצד הרי אנחנו גרושים,אז לא בגדתי

בני זוג שהתגרשו לפני חמש שנים וחזרו לחיות יחד אחרי שנה אחת של גירושים, הגיעו שוב לעימות בבית המשפט למשפחה. האישה טוענת "בעלי בגד בי". הבעל טוען: "אני גרוש איך בגדתי, ריבונו של עולם!". 

עו"ד מורן סולן המייצגת את האישה.
עו"ד מורן סולן המייצגת את האישה.

 

הסוגיה מהמעניינת הזו מונחת לפתחו של בית המשפט למשפחה והיא עשויה לטלטל את מוסד הנישואין והסכמי הגירושין. שכן ברור כי גם הכרעה בבית המשפט בערכאה נמוכה תגיע עד לבית המשפט העליון בסופו של יום.

תחילתו של הסיפור לפני 25 שנים. אז נישאו בני הזוג וחיו חיים שלווים במשך 20 שנים. הם הקימו משפחה וצברו הון משותף. אחרי לא מעט שנים של חיים משותפים הבעל הפגין סוג של אלימות מסוגים שונים נגד אשתו. בעקבות כך הגיעו בני הזוג להחלטה להיפרד והם התגרשו כדין לפני חמש שנים.

באמצעות עורכת הדין מורן סולן טוענת האישה בין היתר כי למרות הגירושים חזרו בני הזוג בחלוף שנה אחת של חיים בנפרד אחרי הגירושין לחיות יחד. "עשינו זאת שלא באופן רשמי, אלא מעשית התגוררנו תחת קורת גג אחת והתנהגנו כבעל ואישה לכל דבר וענין".

לימים אחרי שחזרו לחיות יחד בעודם גרושים באופן מעשי ורשמי, הגרוש החל לנהל מערכת יחסים נוספת עם אישה אחרת ו"בגד בגרושתו" חדשות לבקרים. האישה באמצעות עו"ד מורן סולן טוענת כי "למרות היותנו גרושים מדובר בבגידה. גם בהיותו גרוש ממני אסורה עליו הבגידה כי חי איתי באותה דירה וישן איתי באותה מיטה".

בעקבות מעשי הבגידה עתרה האישה לבית המשפט וביקשה צו לבטל הסכם הגירושין. "מדוברת בהסכם למראית עין שאין בו דבר וחצי דבר שכן בעלי בגד בי בהיותי גרושה לו", היא טוענת. לעומתה הבעל טוען כי כגרוש הוא אינו נחשב לבוגד באישה ממנה הוא התגרש. הוא שואל את בית המשפט ומוסיף כי איך יעלה על הדעת שגרושתי טוענת שאני בוגד בה בעוד אנחנו גרושים.

"ללא ספק מדובר בסוגיה עקרוניות שבית המשפט יצטרך לקבוע בעניינה הלכה, שכן מדובר בלא מעט זוגות שמתגרשים וחוזרים לחיות יחד, לא ממסדים את הנישואין מחדש ושוב מתפתח ביניהם העימות הישן, הבהירה עו"ד סולן.

דילוג לתוכן