האם אתם יודעים מה מצב האתר שלכם בגוגל?

תמונה freepik / bl

כל עסק זקוק למקסימום חשיפה ובפרט בפני הלקוחות הפוטנציאליים. בעידן הדיגיטלי ישנה באופן טבעי חשיבות רבה לחשיפה במרחב הדיגיטלי, ובמיוחד במקום שבו כולנו מחפשים מידע ותשובות – גוגל. בהתאם כל בעל עסק צריך לשאול את עצמו את השאלה הפשוטה: מה מצב האתר שלי בגוגל?

התשובה מתקבלת לאחר ביצוע פעולה שנקראת בדיקת דירוגים או בדיקת מיקומים בגוגל, כלומר בדיקה של המיקום העדכני של האתר בדפי תוצאות חיפושים רלוונטיים מבחינתו. בכתבה זו תמצאו מידע מקיף אודות הבדיקה הזו.

השיטה הידנית

השיטה הפשוטה ביותר, שעבורה לא נדרש ידע מקצועי או כל כלי ספציפי, היא בדיקה ידנית – מקלידים מילת מפתח מסוימת, ובודקים כמה אתרים מופיעים בדפי תוצאות החיפוש עוד לפני האתר שרוצים לבחון מה מצבו. לשיטה זו יש כמובן חסרונות בלתי מבוטלים: ראשית, מדובר בעבודה לא יעילה משום שיש מילות מפתח רבות שיכולות להיות רלוונטיות. שנית, בחלק מהמקרים האתר משתרך מאחור וצריך לעבור כמה וכמה דפי תוצאות עד שמגיעים אליו. בנוסף ייתכנו הבדלים במיקומים בין מחשבים שונים בהתאם להיסטוריית החיפושים בהם. בהתאם שיטה זו מתאימה רק כשנדרשת אינדיקציה כללית לגבי מצבו של האתר בגוגל.

כלים מקצועיים לבדיקת מיקומים בגוגל

לנוכח החשיבות של בדיקת המיקומים באופן יעיל פותחו שלל כלים שמבצעים את הפעולה הזו. גוגל מציעה את ה-Google Search Console שהוא כלי חינמי אשר מציע פרספקטיבה רחבה של עד שנה אחורה. כלי פופולרי אחר נקרא Zefo – זהו כלי ידידותי למשתמשים שבין השאר מציע גם השוואה למתחרים. מערכות בולטות נוספות לביצוע הפעולה הספציפית של בדיקת הדירוגים הן Kolyom ו- AWR וגם Pro Rank Tracker.

מתי כדאי לבדוק את מצב האתר?

מצב אחד שבו כדאי לבצע בדיקת דירוגים בגוגל היא כשמתלבטים אם לקדם את האתר. במקרה כזה תמונת המצב שמתקבלת מאפשרת לדעת האם יש מקום לשיפור ביחס למיקומים הקיימים. מצב נוסף הוא תוך כדי יישום תהליך קידום – כשבמקרה כזה בדיקות הדירוגים משמשות למעקב אחרי תוצאות פעולות שונות ומאפשרות להשביח את האסטרטגיה שנבחרה.

הפקת תובנות רלוונטיות מהמידע

בדיקת דירוגים בגוגל היא כמובן לא מטרה בפני עצמה אלא אמצעי – אמצעי לבניית תהליך הקידום האפקטיבי ביותר האפשרי. בהתאם לצד יכולת איסוף המידע המדויק והעדכני נדרשת עוד יכולת, והיא להפיק תובנות נכונות מכל הנתונים שסיפק הכלי הנבחר.

זוהי הסיבה העיקרית לצורך בעזרת מומחים בתחום – למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל. מקדמי אתרים מיומנים יכולים לזהות את ביטויי המפתח החשובים ביותר, כלומר אלה שיניבו טראפיק נרחב לאתר ולא פחות חשוב, ימשכו גולשים שיש סיכוי מרבי להפיכתם ללקוחות. מקדמים מקצוענים יודעים גם לזהות את הביטויים שעבורם התחרות פחות קשה, ולכן יש סיכוי טוב יותר להתברג לצמרת תוצאות החיפושים, ובאופן כללי להפיק מקסימום תועלת מתקציב קידום האתר.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן