fbpx

הבטחה שלא מומשה:שוקי אוחנה יו"ר צח"ר קורא להחיות את הרעיון להפיכת שדה התעופה במחניים לבינלאומי

לפני ארבע וחצי שנים נחנך בטקס מרשים בשדה התעופה מחניים קו תעופה לאילת. באותו מעמד הבטיח, סגן שר התחבורה בזמנו, איוב קרא שהיעד הבא קווי תעופה מראש פינה לאירופה. בשם הממשלה הבטיח קרא להקצות מיליוני שקלים ממשרד התחבורה להרחבת המסלול למטוסים גדולים.

צילום, ארכיון: דודו פיניאן.

כאמור מאז הבטחת הממשלה לא רק שהרעיון להפיכת שדה התעופה לבינלאומי לא התקדם במילימטר המצב בשדה התעופה המנוהל בקווים של חברת "עיט" החמיר. שוקי אוחנה ראש עיריית צפת המשמש גם כיו"ר צח"ר ניצל את ביקורה בצפת של שרת התחבורה, מירי רגב כדי להעלות מחדש את הרעיון שהיה אמור להביא את התיירות לגליל לאירופה. אל הפגישה הצטרף גם מנכ"ל צח"ר מיקי בניון והשניים הציגו את הרציונל והפוטנציאל במקום. בניון ואוחנה הציגו גם את הייתכנות של המהלך שכן בוצעו בדיקות מקצועיות וניתן לבצע הרחבה של המסלול. באופן המידי ניתן להקים מסלול של 1,800 מטר המאפשר טיסות פנים וטיסות לאירופה ומאירופה. הדבר יאפשר נגישות מהגליל לרחבי אירופה ובמקביל גם קליטת תיירים מאזורים אלו לתיירות בכל אזור הצפון.

צילום: עיריית צפת.

"פיתוח של שדה תעופה עם טיסות לאירופה ומאירופה יהווה מנוע צמיחה ומחולל שינוי כלכלי, תיירותי ונגישותי לגליל. זו הזדמנות אדירה להשקיע בגליל בפרויקט מחולל שינוי של ממש שיוביל לצמיחה אדירה ויחזק את הגליל כולו" אמר אוחנה לרגב במהלך הפגישה. בשבועות הקרובים צפויה ליפול ההכרעה על מיקום שדה בינלאומי לאחר שברמת דוד מתנגדים להקמתו בשטחם. במחניים בדומה לאזורים נוספים בדרום הארץ ישמחו לפרויקט שכזה. במקביל העלה אוחנה סוגיה נוספת בפני השרה. לאור הגובה של העיר צפת אין ייתכנות לכך שהרכבת לגליל תעלה לצפת וסוכם כי יפעלו להנגשת תחנת הרכבת לצפת. בעבר סיכם אוחנה עם שר התחבורה ישראל כץ על הקמת רכבל שיחבר בין תחנת הרכבת בציר מחניים-חצור, לצפת ויגיע עד למרכז העיר צפת. אוחנה ציין כי קידום פרויקט זה חשוב מאוד להתפתחות העיר צפת, הנגשת תחבורה ציבורית וצמצום עומסי התנועה.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה: "יש חשיבות רבה לקידום הרכבל לצפת בייחוד כפתרון הנגשה לרכבת הגליל ועל אחת כמה וכמה במידה ויהיה גם שדה בינלאומי משלים במחניים. הרכבל יכול להוות אטרקציה תיירותית מעבר למענה התחבורתי והנגישותי". על פי בדיקת אנשי מקצוע, הרכבל יכול להוביל בפעילות שיא 3,000 נוסעים בשעה לצפת ממחניים ומצפת למחניים. השרה רגב: "חשוב לחבר את העיר באמצעות הרכבל לרכבת ואני מבקשת לקיים דיון עם אנשי מקצוע בנושא על מנת לקדמו. באשר לשדה תעופה משלים אקיים דיון מקיף עם כלל הגורמים לרבות המל"ל וחייל האוויר ונקבל החלטה סופית לקידום הקמת השדה.

השאר תגובה

דילוג לתוכן