fbpx

הגיע הזמן: משדרגים את התחנה המרכזית בצפת – לא תהיה יותר הבדיחה העצובה של הגליל

מסוף נוסעים חדש יוקם באיזור התעשייה

לאחר שנים של לעג על התחנה המרכזית המיושנת של צפת בעיקר על ההזנחה ועל תאי השירותים העלובים והמזוהמים, המצב הולך להשתנות. חברת נצבא מפעילת התחנה שנמנעה עד כה להשקיע בתחנה תוציא 2 מיליון שקלים בשדרוג התחנה.

התחנה המרכזית של צפת שהוקמה לפני 50 שנה ע"י חברת נצבא נחשבת כתחנה המרכזית הפעילה ביותר בגליל העליון ומשמשת עורק תחבורה ציבורית מרכזי למאות אוטובוסים ביום ואלפי נוסעים. ראש עיריית צפת שוקי אוחנה הפעיל לחץ על חברת נצבא דעל מנת שזו תשפץ באופן מלא את התחנה המרכזית לרווחת תושבי העיר והבאים בשעריה. התחנה תיסגר בזכוכיות לכל אורכה, ישודרגו השירותים הציבוריים, יפותחו השירותים לתושב לרבות הסעדה, מיזוג וכדומה. במסגרת הפרויקט תוסר חלק מהחומה המקיפה את התחנה המרכזית ועיריית צפת תבצע הרחבה של הכיכר במקום במטרה לאפשר הזרמה של התנועה במקום ושחרור חלק מהפקקים בציר זה.

כמו כן החליטו הצדדים על הקמת מסוף נוסעים באיזור התעשייה החדש שם אמור להפתח מרכז מסחרי חדש שייכלול סופרמרקט ענקי ועסקים נוספים. המסוף החדש אמור לסייע בתגבור התדירות מצפת ולצפת. בעיריית צפת מוסיפים כי לאור דרישת ראש העיר העבודות במקום יחלו באופן מידי כבר בשבועות הקרובים ויימשכו מספר חודשים כאשר הפעילות במקום תהיה מואצת במטרה לזרז את השלמתם לרווחת התושבים ותתבצע במקביל לפיתוח המסוף באזור התעשייה.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה:"מדובר בבשורה משמעותית שאנו מביאים לתושבי צפת, למבקרים בצפת, לעסקי התיירות בעיר, לחיילים ולעיר עצמה. לאחר שנים רבות של הזנחה התחנה המרכזית תעבור מתיחת פנים משמעותית ותהפוך מזמינה יותר. במקביל פעלתי על מנת ליצור מסוף נוסף באזור התעשייה במטרה להגביר את תדירות הקווים וליצור וויסות של העומסים. צפת שלנו מתחדשת".

דילוג לתוכן