fbpx

הדרום בוער: שוב שריפה בשכונה הדרומית בצפת – נזק כבד לדירה ברחוב הרצל

 השכונה הדרומית בצפת ממשיכה לספק סטטיסטיקה שלילית בשריפות המתרחשות בעיר צפת. רוב שריפות הרכוש מתרחשות בשכונותיה הדרומיות של העיר.

צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון.

בערב שבת פרצה שריפה בדירה ברחוב הרצל. ארבעה צוותים מתחנת גליל גולן הגיעו למקום והשתלטו על השריפה שהסבה נזק רב לדירה. באירוע לא נרשמו נפגעים. כוחות הכיבוי עשו בדירה פעולות של אוורור. השכונה הדרומית בצפת סובלת מריבוי שריפות לעומת אזורים אחרים בצפת ויש האומרים כי זה בעיקר בגלל היקף האוכלוסייה, רמתה ומצב הסצו קונומי שלה. אגב, נתונים דומים וזהים לאלמנטים שגרמו לשריפות בצפת נרשמו גם בשכונות הדרומיות של תל אביב.

"רוב השריפות בשכונה הדרומית היו נמנעות אם רק האזרחים היו מבצעים מראש פעילות מנע",אומרים בשירותי הכבאות. מקלטים רבים בבניינים משותפים, הפכו למחסנים מאולתרים, של דיירי הבניינים המאחסנים שם ציוד שברובו הוא דליק, כמו מזרונים וגרוטאות. לא פעם אירעו שריפות כתוצאה מעישון  סמים לאחר שהמעשנים לא דאגו לכבות אחרים את בדלי הסיגריה או שהם היו באטרף ואיבדו שליטה. שריפות רבות אירעו בגלל כשל חשמלי. תושבי השכונה הדרומית בעיקר אותם אלה שמצבם הכלכלי קשה והם חיים מכספי הביטוח הלאומי רוכשים לא פעם ציוד חשמלי יד שנייה. רובם של מוצרים אלה הם בתחזוקה רעועה ומסכנים את יושבי הבית. עיקר הסכנה הם במקררים שגרמו לשריפות גדולות במיוחד.

"זו תופעה שאנחנו נתקלים בה רק בשכונות שיש בהם אוכלוסייה שברובה גרה בשכירות של חברת עמידר",אומרים הכבאים ורומזים לכך שישנו הבדל עצום בין השכונות היותר חדישות בצפת לבין השכונות הישנות. "בנווה אורנים ובשכונות מחוץ למרכז העיר המודעות לסכנות האורבות משריפה היא גבוהה יותר", אומרים הכבאים.

דילוג לתוכן