fbpx

ההכנה לגיוס מתחילה במכינה הקדם צבאית "מעשה בגליל"

במכינה הקדם צבאית "מעשה בגליל" הממוקמת בטבריה המיועדת לבוגרי כיתות י"ב מהפריפריה הצפונית אשר מתגייסים כחצי שנה פתחו לאחרונה את מחזור ג' במכינה.

מטרתה של המכינה שזוכה להצלחה בקרב צעירי הצפון, להכין את הנערים והנערות (מכיניסטים) לשירות צבאי משמעותי, לחינוך למעורבות חברתית ואזרחית, ולחיים עצמאיים. המכינה מעניקה העשרה והרחבת אופקים עם מיטב המרצים בתחומי מנהיגות, מורשת, יזמות, יהדות, קורסי הדרכה ועוד.

המכינה פועלת בשיטת הניהוג המשותף, והחיים השוטפים במכינה מתנהלים על ידי חמש וועדות המורכבות מהמכיניסטים: וועדת מנהלה הדואגת לצורכי המכיניסטים, מנהלת את הפן הלוגיסטי והכלכלי; וועדת חברה אחרית על חיי הקבוצה; וועדת מעורבות חברתית שמטרתה שילוב המכיניסטים בעיר ובאזור, בעיקר דרך התנדבויות משמעותיות; וועדת תכנים שתפקידה העשרת הידע והרחבת האופקים של חברי המכינה על ידי הבאת מרצים ועריכת ימי תוכן; וועדת קשרי חוץ שמטרתה העלאת המודעות בערי הפריפריה לקיום המכינה וגיוס הדור הבא.

המכינה גם מעניקה הכנה פיזית ומנטלית המכוונת לשירות משמעותי, אימוני הכנה לימי מיון, גיבושים, התמודדות בתנאי לחץ, סדרות ניווטים והישרדות, מפגש עם מפקדים ומפקדות, שיפור העמידה מול קהל והביטחון העצמי. "מבחינה אישית מאוד התלבטתי אם כדאי לי להצטרף למכינה אך ראיתי את היתרונות, התרומה והעשייה במכינה ומאוד נמשכתי לזה", מספרת נופר זיו, בת העיר טבריה. גם שלי אוחנה מקריית שמונה סבורה שעשתה את הצעד הנכון. "עברתי שבועיים ממש עמוסים, ואני לא רגילה לאינטנסיביות הזאת. זה אתגר אותי, ואני מרגישה שהתחלתי להתרגל לזה. שגרת החיים שלי עכשיו היא המכינה והעשייה בה".

במהלך החודש הראשון המכיניסטים החלו להסתגל למסגרת המכינה בה הם רכשו ידע רב על ידי הרצאות והתנסות לחיים העצמאיים המתבטאת בחלוקה לוועדות, הכנת אוכל, סידור המתחם, לקיחת אחריות, התמודדות עם המרחק מהבית וכן לחיות בחיי שותפות. המכיניסטים התחילו את ההתנדבות הקבועה ברחבי העיר ויצאו לסדרת השטח הראשונה בגולן. מצפה להם עוד דרך ארוכה, מלאת חוויות והצלחות.

דילוג לתוכן