fbpx

הוקמה יחידת מתנדבים למענה מהיר בשריפות בעיר העתיקה בצפת – צוידו באמצעים לכיבוי שריפות

לראשונה בצפת הוקמה בעיר העתיקה יחידת מתנדבים למענה מהיר בעת שריפות או אירוע חירום עד להגעת כוחות לוחמי האש.

צילום: כב"ה.

10 המתנדבים הראשונים שנקלטו ע"י כיבוי אש גליל עליון יוזנקו ע"י מוקד 102 בעת קריאת חירום על אירוע חריג בעיר העתיקה. המתנדבים אמורים לתת מענה ראשוני בזירת האירוע בעזרת ציוד כיבוי שסופק להם מראש ומוצב בארון כיבוי ייעודי בלב העיר העתיקה. המתנדבים יסייעו בהכוונת צוותי הכיבוי למקום, יחברו ללוחמי-האש לסיוע ועזרה ככל שידרשו.

כבר במהלך השבוע האחרון הגיבו 2 מתנדבי היחידה לאירוע שהתקבל באחת מסמטאות העיר העתיקה, הגיעו בזריזות למקום והעבירו דיווח לצוותי הכיבוי שבדרכם כי מדובר באירוע שווא. הקמת יחידת המתנדבים, מתבססת על מיזם "שומרי הבית" של כבאות והצלה לישראל. המיזם עוסק בהקמה והכשרה של יחידות מתנדבים באזורים כפריים מחוץ לערים. מלבד יתרון ההכרות עם השטח, תגובתם של המתנדבים לאירוע שריפה או חירום מהירה וחשובה. גם ברשות המקומית נרתמו להקמת צוות המתנדבים ומנהל רובע עיר עתיקה, שמואל גרוס, סייע רבות בכל שנדרש.

מפקד תחנה אזורית גליל-גולן, טפסר-משנה נתן בנשימול: "העיר העתיקה בצפת מהווה אתגר בפני לוחמי-האש של התחנה. בנוסף למענה ייחודי עם רכב כיבוי קל (ריינג'ר) וכוח מתוגבר, גייסנו צוות מתנדבים מיומן ורציני שהחל השבוע את פעילותו. המתנדבים יגיבו במהרה לאירועים ויסייעו רבות בהכלת האירוע. אנו מבקשים מתושבי העיר: "ונשמרתם לנפשותיכם"! התקינו גלאי-עשן בבתים. הגלאי מתריע על פרוץ השריפה ובכך מסייע בהצלת נפש ורכוש".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן