fbpx

היועץ המשפטי לממשלה יתערב בפרשת העגונה מצפת – קורא שלא לקיים דיון בנושא בבית הדין הרבני

היועץ המשפטי לממשלה הודיע אחר הצהריים (שלישי) כי הוא מתייצב ומגיש עמדה בעתירה נגד הדיון בערעור על "הגט מצפת". העתירה עוסקת בבקשה לקבוע כי על בית הדין הרבני הגדול להימנע מלדון בערעור שהוגש על ידי אדם שאיננו קשור לנושא, ואשר מבקש לבטל את החלטת בית הדין האזורי בצפת לתת לעותרת גט מבן זוגה.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עמדת היועץ המשפטי לממשלה שהוגשה לבג"ץ היא שמגיש הערעור על הגט, שלא היה בעל דין בהליך בבית הדין האזורי, אינו בעל מעמד להגיש ערעור לבית הדין הרבני הגדול. לכן היה על בית הדין הרבני הגדול להדוף את הערעור שהוגש על הגט מבלי לקיים בו כל דיון. עוד סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי אין לאפשר למערער, הנעדר כל מעמד, "לגרור" את העותרת לדיון בבית הדין הרבני הגדול, על כל ההשלכות והסיכונים הכרוכים בו. לעמדת היועץ המשפטי לממשלה יש מקום לקבוע כבר עתה, כי אין לקיים דיון בנושא לפני בית הדין הרבני הגדול, אף לא לצורך בירור "מקדמי" של שאלת מעמדו של המערער.

מחר בבוקר (ד') אמורה פרשת ביטול הגט מצפת להגיע לדיון בבג"ץ בעקבות עתירה שהגישה העגונה יחד עם ארגון "מבוי סתום" ובאמצעות עו"ד בתיה כהנא-דרור כנגד הרב יוסף ובית הדין הרבני הגדול. עו"ד כהנא-דרור, מנכ"לית ארגון "מבוי סתום" ומי שמייצגת את העגונה דורשת כי הרב יוסף יפסול את עצמו מלדון בתיק.

בזמן הדיון תיערך מחוץ לבית המשפט העליון הפגנה מאוחדת של ארגוני נשים בהם ארגון "מבוי סתום" שיגיעו למחות נגד החלטתו של נשיא בית הדין הרבני הגדול והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף לדון מחדש בביטול הגט. החלטתו של הרב יוסף התפרסמה לפני כחודשיים ועוררה זעם רב וביקורת רבה.

כזכור, מדובר בגט שניתן לפני מעל לשנתיים וחצי לאישה שבעלה הוגדר רפואית כצמח, בעקבות תאונת דרכים שעבר שבע שנים לפני כן. בית הדין הרבני בצפת בראשותו של הרב אוריאל לביא פסק כי הוא רשאי להעניק לאישה גט במקומו של הבעל והיא תוכל להינשא בשנית ובכך התיר את האישה הצעירה לאחר שבע שנות עגינות.

דילוג לתוכן