fbpx

הלווייתו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן ז"ל תיערך ביום ראשון בראש פינה

בטקס צבאי מלא בבית העלמין הצבאי בראש פינה יובא ביום ראשון (15:00) למנוחות ראש המוסד לשעבר אלוף במילואים מאיר דגן ז"ל. דגן הותיר אחריו אשה ושלושה ילדים. 

ddddd

דגן נפטר הבוקר (חמישי) בגיל 71 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. דגן עמד בראש המוסד בין 2002 ל-2011.  הוא נולד ב-1945 באוקראינה להורים ניצולי שואה ושירת כאלוף בצה"ל.הוא מילא מגוון תפקידים בכירים במערכת הביטחון ועמד בראשות המוסד במשך שמונה שנים – תקופה בה יוחסו לארגון שורת חיסולים של בכירי הטרור ופעולות רבות נגד הגרעין האירני.

בעקבות פטירתו פרסם המוסד הודעה רשמית: "המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים מודיע כי ראש המוסד לשעבר מאיר דגן הלך לעולמו הבוקר. ראש המוסד יוסי כהן, ראשי האגפים ועובדי המוסד מביעים צער עמוק ומביעים תנחומים למשפחת דגן".

undefined

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על מותו של דגן, ואמר כי היה "לוחם ומפקד נועז, שתרם רבות לביטחון המדינה במערכות ישראל, במטה ללוחמה בטרור ובהמשך כראש המוסד. התמונה שבה נראה סבו מושפל בידי חיילים נאצים, זמן קצר לפני שנרצח בשואה, עמדה תמיד לנגד עיניו. מאיר היה נחוש להבטיח שעם ישראל לא יהיה עוד חסר כוח וחסר מגן, ועל כן הקדיש את חייו לביצור כוחה של מדינת ישראל".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "מאיר היה מגדולי הלוחמים עזי הנפש, רבי הדמיון ועמוקי האמונה שקמו לעם היהודי. מסירותו למדינת ישראל היתה מוחלטת". ריבלין סיפר: "ביום השואה האחרון ביקש ממני מאיר כנשיא מדינת ישראל להזכיר את שמות בני משפחתו ואת התמונה הנוראה של סביו בטקס לכל איש יש שם וכך עשיתי".

שר המודיעין ישראל כ"ץ הביע אף הוא את צערו על מותו של דגן. "מדינת ישראל, אזרחיה ויהודים מכל העולם חייבים רבות למאיר דגן על פעילותו לאורך שנים רבות של שירות בטחוני ובתפקידו האחרון כראש המוסד. הוא תרם תרומה עצומה לבטחונה וחיזוקה של מדינת ישראל מול איומים קרובים ורחוקים. יהי זכרו ברוך".

צילום: לע"מ
צילום: לע"מ

דגן כראש המוסד – חיסולים של בכירי טרור

בבחירות 2001 שימש דגן ראש מטה יום הבחירות של אריאל שרון. שנה לאחר מכן, מונה לתפקיד ראש המוסד כשהוא מחליף את אפרים הלוי. בתפקיד זה כיהן עד סוף שנת 2010. בתקופתו של דגן, יוחסו למוסד מספר חיסולים של פעילי טרור בכירים כמו עימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, שמת מפיצוץ ברכבו ומחמוד אל-מבחוח שנמצא מת במלון בדובאי.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן