fbpx

המגזין היוקרתי "פורבס" בחר בדודי פטימר כצעיר המבטיח של ישראל

המדורה הישראלית של המגזין הכלכלי המוביל בעולם "פורבס" בחר בדודי פטימר חוקר המוסיקה הישראלית, ביחד עם 59 צעירים כפורצי דרך ומובילים, כל אחד בתחומו, אשר לפי המגזין אמורים לעצב את העתיד של כולנו.

987

פטימר (30) עיתונאי ומבקר מוסיקה שהכין עבור עיתון "חדש בגליל" סדרת כתבות על יוצרים שפעלו בצפת ועל שירים שנכתבו על צפת חלק מחברי נכנס לרשימה עם מספר צעירים מבטיחים שחלקם אף מוכרים היטב לציבור הרחב, כמו, סטטיק ובן אל,ירדן ג'רבי,אורי ששון,עקיבא נוביק ויונה לייבזון.   

הפרס הוענק לפטימר על פרויקט "דודיפדיה" – מפעל החיים המוערך שיזם למען תיעוד המוסיקה הישראלית, מאבקו למען האמנים הוותיקים והפלטפורמה שנותן לקידום אמנים צעירים. כל אלה, על פי נימוק הועדה, הפכו את פטימר לצעיר המשפיע והמבטיח במוסיקה והתרבות הישראלית לשנת 2017.

מתוך המגזין "פורבס": לדודי פטימר יש אובססיה לזמר עברי. התשוקה שלו לתחום הובילה אותו לפרויקט תיעוד ייחודי שהפך אותו ל"היסטוריון מוזיקלי". "בגיל 13, קניתי תקליט של יהורם גאון. נפעמתי מהנגינה ומהמילים ואיך שהן השתלבו יחד. בכיתה צחקו עליי, אבל כבר נתפסתי. הייתי קורא שירי משוררים בספריה כי רציתי להרחיב את הידע שלי ומשם זה נטבע".

פטימר חלם על קרירה ברדיו, אבל מכיוון שלא היו לו בתחילת הדרך את הכלים, הידע והניסיון הדרושים, החליט לפנות לדרך אחר. חמוש בהרבה תשוקה ומכשיר הקלטה, יצא לפרויקט הראשון שלו, במה שעתיד יהיה להפוך לאנציקלופדיה המקוונת הישראלית של הזמר העברי – להלן, דודיפדיה.

מסתבר שגם בעידן בו גוגל יודע הכל, אין תחליף לנחישות ועבודת שטח: "המרואיין הראשון שלי היה בצלאל יונגרייס, מחלוצי הרוק הישראלי. איתרתי אותו דרך בתו. כדי להשיג את הראיון אמרתי שאני חוקר מוזיקה ושראיינתי כבר 20 איש. התרגשתי שהאיש מספר לי על היסטוריה שלא נמצאת בשום מקום, התגלגלתי לעוד שמות כך ופתחתי את הבלוג".

פטימר מנצל עד תום את העצמאות שהרשת מעניקה ליזמים בכל תחום: "הבלוג פועל כבר שלוש שנים והוא שינה את חיי. אני מודע לעובדה שהז'אנר הזה חסר רייטינג, אבל הוא בהחלט ראוי לבמה. כבלוגר, אני לא תלוי בעורך, או בשיקולי רייטינג". החלום מבחינתו של פטימר הוא להתקדם שלב נוסף, להפוך את הבלוג לאתר דמוי ויקיפדיה ולהוציא לאור גם עותק פיזי, שירכז ויתעד את כל האמנים הישראליים שלא זכו לתיעוד.

דילוג לתוכן