fbpx

המדריך המלא למתמודד לראשות – נמאס מקלישאות וסיסמאות ריקות

וואלה, איך שהזמן רץ. רק לפני כמה ימים נערכו הבחירות לראשות ולמועצת העיר וכבר חלפו להם ביעף 5 שנים בלי שהספקנו להגיד ג'ק רובינזון. 

בעידן המודרני והדיגיטלי באדיבות צוקרברג כל מערכת בחירות הופכת למועמדים ליותר קשה. נגמרו הימים שאפשר למכור לוקשים. הבוחרים של היום הם יותר מביני עניין ומתוחכמים מהבוחרים של פעם. המהפכה הדיגיטלית והווירטואלית בעיצומה וגורמת למועמדים כאבי ראש איך לשכנע את בעלי זכות הבחירה שהם הראויים ביותר להנהיג את אותה ראשות בה אתם מתגוררים. 

ארבעה חודשים לפני הבחירות, ינסו אותם מועמדים לנסות ( עם יועצים – בלי יועצים ) לשטוף לכם את תאי המוח עד שתשלשלו את הפתק הנכון בקלפי. עבורי זו מערכת בחירות שביעית בה אני נוטל חלק פעיל הן כתושב בעל זכות בחירה והן כאיש תקשורת.  אומנם אני לא יועץ בשכר, אבל יש לי מספר טיפים למועמדים – כיצד לפעול נכון במערכת בחירות. 

הקלישאות – הסיסמאות וההבטחות 

"מגיע לנו יותר" – "הגיע הזמן לשינוי" –  "שמים את התושב במרכז" – "מחזירים את העיר לתושבים" – "ראש העיר שלך" – לא מחליפים ראש" – "באתי לעבוד" – "עתיד חדש לעיר" – "מחזירים את התקווה לעיר". הסיסמאות מהסוג הזה כבר מזמן לא שווים. המועמדים צריכים לבחור בסיסמא שתקלע בול על אישיותם ותחדד את חושי המצביעים הפוטנציאלים שהפעם הם מצביעים נכונה.  

סלפי מאחורי הגב 

היום בעידן הדיגיטלי שכל מכשיר נייד זול מביא בליב תמונות אל דפי הפייסבוק – כדאי מאוד לאותו מועמד להתנהג בהתאם. הטעות הנפוצה של כל המתמודדים שבכל תמונה מופיעים לצד המועמד והשר או ח"כ מטעמו אותם שובל של אינטרסנטים שידוע מראש שהם עושים זאת לא מאהבת מרדכי אלא מדאגה לעתיד האישי שלהם ( לא כולם). 

שלדים בארון 

במערכות הבחירות הוכח שבשם אינטרס הכיסא, הכל מותר. מומלץ מאוד למועמד לפרוש מהריצה במידה והוא יודע שיש באמתחתו סודות אפלים מהעבר שעשויים לגרום לו למבוכה ולאי נחת ואני לא מדבר על תקופת בית הספר היסודי שהמועמד נהג להעתיק במבחן בהיסטוריה.

כבד את היריב

לכלוכים אישיים הם לצערי חלק בלתי נפרד ממערכות בחירות. המועמדים זורקים רפש אחד על השני בלי להתחשב בהשלכות ההרסניות של כך. המועמד צריך להשתדל שלא להזכיר את שם היריב בסיסמאות הקמפיין שלו. תן לו לפרסם את עצמו, ופרסם את עצמך.

הבחירה הנכונה 

המועמדים צריכים לקחת בחשבון את הצעירים שמצביעים בפעם הראשונה שהם הכי חכמים ולעיתים יודעים מה טוב ולא טוב לעירם. למרות שקשה לוותר על התפלפלות קופירייטרית של אותם מועמדים הם מודעים לכך שרוב הבוחרים צריכים להצביע מתוך שיקולים נבונים ואינטרסנטים לאותה עיר. בהצלחה. 

דילוג לתוכן