fbpx

המועצות האזוריות אל-בטוף ובוסתן אל-מרג' הצטרפו לתאגיד המים והביוב גליל תחתון – מיאהקום

חדשות טובות לכפרי הגליל התחתון ועמק יזרעאל: רשות המים ממשיכה לפעול לצירופן של רשויות מקומיות שטרם התאגדו לתאגידים קיימים. מועצות אזוריות אל-בטוף ובוסתן אל-מרג' הצטרפו הבוקר (רביעי) לתאגיד מים וביוב כפרי גליל תחתון – מיאהקום.

גיורא שחם, מנהל רשות המים, סלאח נסאר, מנכל התאגיד, עומר ורדי, הממונה על התאגידים ברשות המים – צילומים: רשות המים.

צירוף הכפרים נועדה להביא לשיפור באיכות שירותי המים והביוב לכלל הצרכנים. ההחלטה לצרף את שתי המועצות האזוריות לתאגיד המים והביוב- מיאהקום הינה ייחודית והתקבלה, בין השאר, בשל היותו תאגיד יעיל ומקצועי בעל יכולות ניהול מוכחות שיאפשרו לשקם ולפתח את תשתיות המים והביוב באופן הטוב ביותר.הבוקר (רביעי) התקיימה אסיפה כללית של דירקטוריון תאגיד המים מיאהקום בהשתתפות עאהד רחאל, ראש מועצה מקומית אל-בטוף ועבד אל-כרים זועבי, ראש מועצת בוסתן אל מרג', גיורא שחם מנהל רשות המים, עו"ד עומר ורדי הממונה על התאגידים ברשות המים וסלאח נסאר, מנכ"ל התאגיד. במהלך האספה הציג סלאח נסאר את תאגיד המים מיאהקום ובעלי המניות בתאגיד וראשי המועצות אישרו את צירופן של אל-בטוף ובוסתן אל-מרג' לתאגיד מים.

בעקבות תאגוד המועצות, יחלו עבודות משמעותיות לשדרוג ופיתוח תשתיות המים והביוב ביישובים שסבלו במשך שנים מתשתיות רעועות. להצטרפותן של המועצות האזוריות לתאגיד תהיינה השפעות מרחיקות לכת על איכות החיים, איכות הסביבה והרווחה החברתית של תושבי היישובים. כמו כן, הצירוף לתאגיד יאפשר לקדם השקעות מסיביות במשק המים והביוב ביישובים, העלאת רמת השירותים לתושבים ושיקום אקולוגי של נחל תבור שסבל בשנים האחרונות מזיהומים שנגרמו עקב זרימת ביוב.

גיורא שחם, מנהל רשות המים : "רשות המים ממשיכה לקדם ולהוביל את צירופם של ערים ויישובים ברחבי הארץ לתאגידי המים האזוריים תוך צמצום הספקים וכחלק מתהליך ארוך ומורכב להתייעלות משק המים הישראלי. אני מברך את ראשי המועצות אל-בטוף ובוסתן אל-מרג' על הצטרפותן לתאגיד המים האזורי מיאהקום – כפרי גליל תחתון. אין ספק שצירוף זה יביא בשורה גדולה לתושבי האזור כולו".

עו"ד עומר ורדי, הממונה על התאגידים ברשות המים: "צירופן של המועצות האזוריות בוסתן אל-מרג' ואל-בטוף לתאגיד המים והביוב כפרי גליל תחתון עתיד להביא לזינוק ברמת ואיכות השירות שתינתן לתושבים ויכלול השקעות מסיביות ביותר בתשתיות המים והביוב בתחום יישובי המועצות".

סלאח נסאר, מנכ"ל תאגיד המים והביוב גליל תחתון- מיאהקום: "אני שמח לצרף לתאגיד את המועצות האזוריות בוסתן אל-מרג' ואל-בטוף. כעת התאגיד יתחיל בשיפור ופיתוח תשתיות שהוזנחו במשך שנים רבות, יתן מענה ליישובי המועצות ולשפר באופן משמעותי את איכות חייהם של התושבים. בעבודה משותפת עם המועצות נתחיל בטיפול ובמתן הפתרון לבעיות רבות שנוצרו במהלך השנים ביניהן בריחת דור העתיד מהיישובים עקב חסמי דיור והזנחה."

השאר תגובה

דילוג לתוכן