fbpx

הנגיף התפרץ בכפרי הגליל – הוצבו מחסומים – פיקוד העורף נכנס לכפרים

לנוכח החשש מהתפרצות נגיף הקורונה ביישובים ערביים, הורה ראש עיריית כרמיאל המשמש גם כויו"ר אשכול יישובי בית הכרם משה קונינסקי למשרד הבריאות, להרחיב את שעות הפעילות וימי העבודה של היבדק וסע במתחם הדרייב אין בקניון חוצות כרמיאל.

צילום: פיקוד העורף

המתקן משרת את תושבי כרמיאל, משגב, ראמה, נחף, בענה, דיר אל אסד ומג'ד אל כרום. "להערכתנו, במרחב המונה כ-150 אלף תושבים, עדיין קיימים נשאים וחולים רבים יותר שאינם מאובחנים", אמר ראש העיר, קונינסקי. תוצאות בדיקות שהתפרסמו מלמדות על שיעור תחלואת קורונה גבוהה מאוד במספר ישובים בצפון. בעקבות כך נחסמו כל הכניסות לעיר היהודית כרמיאל, הסמוכה אליהם. מדובר בעיקר בישוב דיר אל אסד, נחף, בענה ומג'ד אל כרום. בכרמיאל לא לקחו סיכונים והוצבו מחסומים בכניסות לעיר בהתאם להערכת מצב שקיים ראש עיריית כרמיאל ויו"ר אשכול יישובי בית הכרם משה קונינסקי עם מפקד תחנת כרמיאל במשטרה סנ"צ רמי חורי.

מחסום בכרמיאל: צילום – אייל מן.

"ישנה רמת תחלואה גבוהה מאוד של נגיף הקורונה בישוב דיר אל אסד", נכתב בהודעת משרד הבריאות. "הבקשה מציבור התושבים של הישובים דיר אל אסד, נחף, בענה ומג'ד אל כרום, היא להישאר בבתים". עוד נמסר, כי משרד הבריאות, בתיאום עם פיקוד העורף, מגן דוד אדום, המועצה המקומית ומשטרת ישראל, "מטפלים באירוע".פיקוד העורף החל לטפל בבעיות הקורונה בכפרים הערביים ופתח אף פורטל חירום לאומי גם בשפה הערבית בכדי להנגיש את המידע ולספק מענה למגזר הערבי.

השאר תגובה

דילוג לתוכן