הנעה מרבית – רכבי הפנאי המובילים ב-2020

תמונה: Shutterstock

רכבי הפנאי, המוכרים גם כרכבי שטח-כביש וקרוסאוברים, כבר הפכו לסמל של ממש בקרב הנהג הישראלי ומעבירים מסר של חוויית נהיגה והרפתקנות, לצד משפחתיות וקהילתיות. הנה כמה מהדגמים המובילים מביניהם

זאב נחמנזון

רכבי פנאי, כשמם כן הם, יועדו בעבר לשימוש הרפתקני ולנסיעות אותן קיימו בפרט אוהבי הגה ואנשי שטח ואקסטרים. עם הזמן, נכנס סגמנט זה גם לאיזורים המשפחתיים יותר ויצר רכבי כלאיים או כפי שאנו קוראים להם כיום – הקרוסאוברים, העשויים לשמש הן לנסיעה עירונית פשוטה והן לטיול שטח אתגרי במיוחד בהרי יהודה.

רכבים אלו הפכו למוצר מבוקש ונגיש הזמין גם במחירים אטרקטיביים. הם מציעים מכלול של אפשרויות, אבזור והתאמות לקהל הממוצע ומצליחים לשמור על ערך שוק גבוה, מה שהופך אותם לפופולריים במיוחד. בעוד שהיום ניתן למצוא אותם בסוכנויות רכב מובילות ורבות, וביניהן גם אלבר המוכרת, המציעות עסקאות עם תנאי רכישה ופריסה נוחים ומגוון רחב של דגמים במחירים משתלמים, כבשו רכבים אלו את ליבו של הצרכן הישראלי וכבישי הארץ מתמלאים בהם מעת לעת. לראייה, הנה כמה מהדגמים המובילים והמבוקשים ביותר בישראל, נכון לשנת 2020 הנוכחית.

אחד בניסאן

הקשקאי, דגם הקרוסאובר של יצרנית הרכב "ניסאן", הוא שם דבר בישראל. נפוץ ומבוקש מאוד, רכב השטח של הענקית היפנית מגיע עם תיבת הילוכים רובוטית המשלבת שני מצמדים ומאפשרת נהיגה "כמעט ידנית" לאוהבי ההגה שבינינו. מבין הדגמים המובילים הקשקאי הוא הזול בחבורה, אך לא בפער משמעותי, ותו המחיר שלו עומד על כ-147,000 ₪, כ-3,000 פחות משאר החברים ברשימה אך כשכל אגורה חשובה – כנראה המחיר הופך אותו לנחשק יותר.

הקשקאי עומד בתקני הבטיחות המחמירים ביותר – 5 כוכבי בטיחות של NCAP, ומאובזר במערכות בלימה אוטונומית, חיישנים חניה קדמיים ואחוריים, התרעת עייפות ועוד. גם בהגדרות הפנאי והחוויה מציג הקשקאי אבזור מפנק כדוגמת מערכת מולטימדיה, מושבים מרווחים ותאי אחסון רבים. עוד יתרון של הקשקאי נעוץ במנוע המתקדם והחדשני שלו המציע הספק סל"ד גבוה יותר מהמתחרים, מבלי לפגוע כמעט בצריכת הדלק. אין זה מפתיע שהוא מוצב בראש הרשימה שלנו.

יא ראב

הכוכב הססגוני ברשימה, גם מבחינת המחיר וגם מבחינת החוויה הוא ה"טויוטה ראב4". היפני הזה כבר תפס שם של כבוד, הדר ויוקרה בשוק הרכב הישראלי וכיאה לבן משפחת טויטה, מתומחר גבוה יותר מחבריו האחרים, מספק תחושה ונראות יוקרתיות יותר. קסמו הטכני של דגם ה"ראב4" מגיע דרך מנוע היברידי מצוין, יציב וחסכוני במיוחד לצד נסיעה בטיחותית והתנהגות כביש למופת, בהחלט כזו שמצדיקה מחיר העולה במעט על 180,000 ₪. ברמת האבזור ה"ראב4" אינו מאכזב ומציע פינוק מודרני ומערכת בטיחות טובה ומוכרת: חיישני חנייה, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת זיהוי הולכי רגל ועוד. מלבד פינוק, יוקרה וחוויית נסיעה – גם ה"ראב4" (ולמען הסדר הטוב, כל הרכבים ברשימה זו) – נהנה מציון 5 כוכבי בטיחות NCAP.

ניפגש ב-3008

גם לאירופאים יש מה להציע. פג'ו 3008 הוא רכב פנאי ותיק ומעוטר בישראל הזוכה בפרסים ובתארים רבים. נפח מנוע קטן יחסית של 1.2 ליטר לצד הספק נמוך אינם פוגעים בביצועים, בבטיחות או בחוויה שהדגם הזה מביא עמו. גם עניין אמינותן של מכוניות צרפתיות שידע לא מעט מהמורות בשוק הרכב הישראלי – ירד מהפרק ככל שמדובר בפיג'ו 3000, ונראה שהאריה השואג הפך את הקרוסאובר שלו למלך חיות השטח, לפחות כשזה מגיע לאירופה.

טוסון מפה

הכוכב הקוריאני מוביל כבר מזה כעשור את שוק המשפחתיות בישראל. גם בתחום הקרוסאוברים אינה טומנת יונדאי את ידה בצלחת ומביאה עמה את הטוסון – רכב פנאי שטח גדול וחזק, עם מנוע מפלצתי שנפחו שני ליטר, מערכת בלימה אוטונומית ואבזור בטיחות מרשים שמיישר קו עם כל החברים לרשימה. היתרון הנקודתי של הטוסון הוא בנוחות הנסיעה בו, הן עבור הנהג והן עבור הנוסעים. הרכב מרווח מאוד ובסופו של דבר, מדובר ברכבים למשפחה, וגם להם מגיע להינות. המחיר של הטוסון עומד על 149,000 ₪, מחיר סביר בהחלט עבור התמורה אותה הוא מספק.

בקארוק אצלכם

את הרשימה סוגר הקרוסאובר מבית סקודה – הקארוק. עם אותו תו מחיר של הטוסון, מנוע של 1.5 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית רובוטית וכפולת מצמדים בדומה לקשקאי, ה"קארוק" משלב בעצם את יתרונותיהם היחסיים של חבריו לסגמנט. הוא יוקרתי דיה כמו ה"ראב4", עומד איתם בקו אחד מבחינת בטיחות, בעל ציון 5 כוכבי NCAP והספק גבוה. יתרונו היחסי טמון ככל הנראה בשילוב כל הטוב שבאחרים ומה שמונע ממנו להוביל הוא היעדר אבזור דוגמת זיהוי הולכי רגל או חיישני חנייה קדמיים. אמנם אינו ממוקם בראש הרשימה אך עדיין דבר מאלו אינו עוצר את ה"קארוק" מלהיות קרוסאובר מצוין, אמין ומשתלם.

לסיכום, דגמים אלו מהווים חלק קטן מרשימה ארוכה וטובה של רכבי פנאי מבטיחים, הצפויים להוסיף ולהוביל את שוק הרכב גם בשנים הבאות ובעיקר, את ליבו של הצרכן הישראלי המחפש שילוב של איכות, הנאה ובטיחות מתקדמת. רכישה נעימה וסעו בזהירות. 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן