fbpx

הסטודנטים במכללות החליטו להישאר בגליל וקיבלו מלגות בסך 1.8 מיליון שקל

צילומים: Rivto photography

המשרד לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה והרשות לפיתוח הגליל, העניקו מלגות בסך 1.8 מיליון שקל, ל-360 סטודנטים מהמכללות בגליל, שבחרו להישאר לגור ולעבוד בגליל לפחות שנתיים לאחר שסיימו את לימודיהם.

הענקת המלגות נערכה באמצע השבוע במכללה האקדמית אורט בראודה, במעמד השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריאל משעל, מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל, שלומי אטיאס, ונשיא המכללה האקדמית אורט בראודה בכרמיאל, הפרופ' אריה מהרשק.

בטקס קיבלו מלגות סטודנטים מהמחזור החמישי של התוכנית "סטודנטים בונים עתיד", שבמסגרתה נוצר קשר בין סטודנטים מתחומי המדעים, מדעי החברה, משפטים, פרא רפואי, הוראה ומלונאות לבין חברות בצמרת ההיי טק, הטכנולוגיה, התעשייה, המים והתשתיות בגליל, אשר קלטו את הסטודנטים הבוגרים בעסקיהם.

במסגרת התוכנית מוענקים לכל סטודנט שהשתלב בעבודה בשנה האחרונה ללימודיו ובחר לעבוד ולגור בגליל במשך שנתיים לאחר סיום לימודיו 15 אלף שקלים (5,000 שקלים בכל שנה). סך הכל הוענקו לסטודנטים במסגרת התוכנית בשלוש השנים האחרונות כ-5.4 מיליון שקלים, כשתנאי הסף להשתתפות בתוכנית המלגות היו ממוצע ציונים של 80 ומעלה, נכונות להשתלב בעבודה כבר בשנת הלימודים האחרונה, והשתתפות בתוכניות להכרת הגליל. שני המחזורים הראשונים שהשתתפו בתוכנית וסיימו אותה זכו בהצלחה גדולה, כשרבים ממשתתפי הפרויקט ממשיכים לגור בגליל גם בימים אלה. המכללות שהשתתפו בפרויקט הן האקדמית אורט בראודה, האקדמית עמק יזרעאל, האקדמית תל חי, האקדמית גליל מערבי, אוהלו, האקדמית צפת והאקדמית כנרת, ומבין העסקים שקלטו את הסטודנטים ניתן למנות את דלתא, מלנוקס, רפא"ל, ישקר, אגמו ורגוס, מתכת חניתה, אופטיקה שמיר, עמיעד מערכות מים, סטנלי וורקס, אמדוקס.

מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה, אריאל משעל בירך את הסטודנטים ואמר כי הוא גאה על הישגיהם הלימודיים וציין כי "המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מחזק באופן מתמיד את הצעירים בגליל וממשיך לפתח אפשרויות תעסוקה מגוונות למען צעירים ויזמים, ולאחרונה חנך מתחם עבודה משותף – 'האב טכנולוגי' בצומת וואסט בגולן, ועתיד לפתוח למעלה מ-10 האבים בגליל שיהיו מחוברים לכל מתחמי העבודה המשותפים בכל רחבי הארץ, באמצעות מערכות מחשוב מתקדמות, כך שכל הארץ תהיה קהילה עסקית וטכנולוגית אחת".

מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל, שלומי אטיאס, אמר בטקס: "הגליל הוא מרחב תעסוקתי, עתיר ידע, עם משרות איכותיות. אנו קוראים לכלל החברות והתעשיות להצטרף אלינו לאיכות החיים הגבוהה בגליל. הסטודנטים שנשארים לגור בגליל עושים זאת בגלל אהבת הארץ והגליל, ואיכות החיים הגבוהה שהגליל מציע. הפרויקט הוא WIN-WIN לכל הצדדים. הסטודנטים זוכים להשתלב בעבודה כבר בזמן לימודיהם ובכך לקדם ולהבטיח את עתידם התעסוקתי, הארגונים מקבלים כוח אדם אקדמי איכותי, שנשאר לאורך זמן וכלכלת הגליל מתפתחת בשל השארת כוח אדם אקדמי איכותי בארגונים מובילים".

שירן גפן סטודנטית שהשתתפה בתוכנית אמרה בטקס: "אני מלאת הערכה על התכנית החשובה הזו. אבל ההחלטה שלי, ואני בטוחה שכך גם רוב היושבים האולם, אינה כלכלית בלבד כי אנחנו רוצים לבנות עתיד טוב לנו ולילדינו בגליל וההחלטה שלי היא אידאולוגית, חברתית וציונית. אני מביטה באולם מלא סטודנטים שהתחייבו להמשיך לגור בגליל לאחר סיום התואר ומתמלאת הערכה. אנחנו אוהבים את המדינה ושהמענק רק מחזק את ההחלטה שלנו, לבנות את עתידנו בגליל, אך לא מצוי בלב ההחלטה".

פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה ברך את הסטודנטים וציין כי: "במסגרת המאמצים לקרב את הפריפריה למרכז פועלת המכללה להכשרת מהנדסים מיומנים שישתלבו בתעשייה בצפון וישתקעו באזור. אנו תמיד שמחים לקלוט לשורותינו סטודנטים המגיעים מכל רחבי הארץ, על אף האתגרים הלא פשוטים הכרוכים בכך. המכללה פועלת ותמשיך לפעול על מנת שבוגריה יבינו את החשיבות של פיתוח הפריפריה הצפונית במדינת ישראל ומסר זה עובר כחוט השני ב'אני מאמין' של המכללה. אני מברך את השר דרעי ומשרדו על הענקת המלגות לאותם סטודנטים, מלגה אשר ודאי תסייע להצלחתם בלימודי ההנדסה המאתגרים".

דילוג לתוכן