fbpx

הפתרון לפקקים בצפת: כביש עכברה – בית החולים "זיו" ייפתח מחדש

מסתמן: סוף לפקקים הארוכים בעיקר בשעות הבוקר בכניסה הדרומית לצפת. לאחר שנים רבות מאז שנחנך כביש עוקף צפת ובוטל כביש הגישה הישן לעכברה סמוך למרכז הרפואי צפת, עומלים בימים אלה צוותים גדולים לפתיחתו המחודשת של הציר – החנוכה הרשמית אמורה להיות בסוף חודש ספטמבר.

המצב לפיו יש לעיר צפת רק כניסה אחת האמורה להוביל במהירות למרכז הרפואי זיו הטרידה מאוד את אנשי המרכז הרפואי "זיו". ציר התנועה שנכנך בזמנו ע"י אריק שרון היה אמור לקצר את זמני ההגעה ל"זיו" אך בפועל יצר צוואר בקבוק. המעבר דרך שכונת מגורים ומוסדות חינוך סמוכים, יצר פקק ארוך יומיומי שמשתרך לאורך זמן רב. במהלך ישיבת העבודה עם שרת התחבורה, מירי רגב שנערכה בצפת לפני מספר שבועות העלה ראש עיריית צפת שוקי אוחנה את סוגיית פריצת דרך גישה נוספת למרכז הרפואי זיו במטרה משולבת- לאפשר נגישות מהירה יותר לבית החולים, ליצור ציר חירום ואף לאפשר הגעה לבית החולים ללא כניסה לעיר מה שנועד לצמצם את עומסי התנועה בעיר.

הסוגיה הועלתה בפני השרה לאחר שבשנה וחצי האחרונות ראש העיר בשיתוף פעולה עם מנהל המרכז הרפואי זיו ד"ר סלמאן זרקא עירבו את אלוף פיקוד צפון, אמיר ברעם בעניין, היות והמרכז הרפואי זיו נותן מענה לכל המרחב הצפוני וכמובן לחיילי צה"ל, האלוף נעתר. בימים אלה שלב זה הסתיים. במהלך הישיבה אשרה השרה את חיבור הציר לגשר עכברה והורתה השרה לצוות משרדה להאיץ את הפרויקט לאור נחיצותו הגבוהה. כעת בהוראת השרה נכנס גם משרד התחבורה ונתיבי ישראל להקמת קיר תומך ויצירת חיבור מגשר עכברה לציר כאשר אופן החיבור (כיכר, פנייה, מחלף וכו') נמצא בבחינת הדרגים המקצועיים.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה : "לאחר שנים רבות של דיבורים, הצלחנו בכוחות משותפים בהובלת השרה ובתמיכת מנהל המרכז הרפואי, אלוף פיקוד הצפון וכמובן נתיבי ישראל להוציא את הפרויקט החשוב לפועל. מדובר בבשורה בטיחותית, נגישותית ובריאותית ראשונה במעלה. אין לי ספק כי ציר זה יציל חיי אדם וזו המטרה המרכזית. אני מודה לשרה מירי רגב על פעילותה סביב השעון לקידום הפריפריה בכלל והעיר צפת בפרט. לשמחתנו נקבע כבר מועד לטקס השקת דרך החיים והפיכתו לעורק חשוב לחולים ולפצועים בשגרה ובחרום".

מנהל המרכז הרפואי זיו ד"ר סלמאן זרקא אמר: "מגבלת הגישה למרכז הרפואי זיו הטרידה אותי עוד כמפקד הרפואה בגזרה הצפונית כשעסקתי בפינוי חיילים פצועים בשגרה וכן בהכנה לחרום במיוחד מול הזירה הסורית והגזרה המזרחית בלבנון. לשמחתי אלוף הפיקוד זהה את הצורך המבצעי והורה למחלקת ההנדסה הפיקודית על פתיחת ציר מבצעי לעת חרום. בעזרתה של השרה מירי רגב ומנכ"ל נת"י ידידי נסים פרץ, ובשילוב ידיים עם ידידי ראש העיר, אושר השלב הסופי של הפרויקט ואשר משדרג את הציר המבצעי לדרך מסודרת ובטיחותית כולל החיבור לגשר עכברה כבר בשגרה. 'דרך החיים' מהווה קיצור זמן הגעת פצועים בשגרה ובחרום שווה הצלת חיים. אני מבקש להודות לכל השותפים למהלך קריטי זה – מפקד פיקוד הצפון, מפקד ההנדסה פיקוד צפון, מנכ"ל נתיבי ישראל וצוותו ובראשם משרד התחבורה והשרה מירי רגב. תודה לכולם ונמשיך יחד עם ראש העיר הנמרץ לפתח ולצמוח ולקדם את חזוננו של – בריאות הצפון מעל הכל!".

השאר תגובה

דילוג לתוכן