fbpx

הקרן לידידות החלה במבצע חלוקת מענקים ואמצעי חימום לקשישים נזקקים

החורף הגיע במלוא עוצמתו לישראל ולצד השמחה הגדולה על גשמי הברכה ישנן אוכלוסיות שלמות בישראל המתקשות לעמוד בנטל הכלכלי הכרוך בחימום הבית. האוכלוסייה הרגישה ביותר היא קשישים אשר הכנסתם הדלה אינה מספיקה לכיסוי צרכיהם הבסיסיים והם נאלצים במקרים רבים לבחור בין חימום ביתם לרכישת מזון, תרופות ומוצרי בסיס אחרים.

צילום: עפרה אילון, הקרן לידידות

הקרן לידידות החלה, כמדי שנה, את מבצע "מחממים בידידות" – פרויקט חימום למען קשישים נזקקים. במסגרת הפרויקט תעניק הקרן ל-8300 קשישים נזקקים מענקים כספיים שיאפשרו להם לעמוד בהוצאות החשמל הכבדות לצד שמיכות ותנורים. במסגרת התכנית כלל הקשישים יקבלו מענק על סך 300 שקלים ושמיכה כאשר קשישים החסרים אמצעי חימום יקבלו במקרים מסויימים גם רדיאטורים. הסיוע מועבר דרך מחלקות הרווחה לקשישים המתגוררים בישובים ברמה סוציו אקונומית 1-5 בעלות כוללת של 2.5 מיל' ש"ח. גם בצפת חולקו מענקים כספיים ואמצעי חימום לקשישים נזקקים.

נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין: " בחודשי החורף מצוקת הקשישים מחריפה ואף הופכת מסוכנת ממש כאשר רבים מהם נאלצים לעמוד בפני בחירה בלתי אנושית בין חימום הבית, קניית מזון או תרופות. בעוד אנחנו מברכים על הגשמים ונהנים לשבת בביתנו החם כשבחוץ קר וסוער, אנו גם לא שוכחים את מצוקתם של הקשישים שידם אינה משגת, וכן חשוב לנו שידעו שהם לא לבד. בשיתוף עם מחלקות הרווחה ברשויות, בזכות תורמים נדיבי לב ומתנדבים אנחנו מבקשים להגיע לקשישים הנזקקים ביותר ולהבטיח כי הם עוברים את החורף בשלום ".

השאר תגובה

דילוג לתוכן