fbpx

הרב ברונר מצפת:"יש להיזהר מאלימות פוליטית שעלולה להביא לחורבן הבית השלישי"

"חורבן בית המקדש הוא לא אירוע אמורפי. יש להיזהר מאלימות פוליטית שעלולה להביא לחורבן הבית השלישי". כך הבהיר היום ראש בית המדרש במכללה האקדמית צפת, הרב ד"ר בניהו ברונר, על רקע אירועי תקיפת המפגינים באמצע השבוע בערב בתל אביב לקראת המשך המחאה הצפויה היום, ט' באב, בירושלים.

 "אהבת חינם תסיר מעלינו את המגיפה הבריאותית ותציל אותנו ממלחמת אחים"  – צילום: יוני לובלינר.

הרב ד"ר ברונר ביקש לקשר את הדברים גם לכנס השנתי במשנתו של האר"י הקדוש שהתקיים בתחילת השבוע האחרון במכללה האקדמית צפת, ביום פטירתו ה' מנחם אב, לפני 448 שנה.הכנס מתקיים במכללה זו השנה התשיעית ברציפות, כשהשנה, נוכח התפשטות וירוס הקורונה, נערך לראשונה במסגרת וירטואלית.

"האר"י חידש מנהגים רבים שאומצו על ידי הרבה מקהילות ישראל. מנהג בולט שייסד הוא שמדי בוקר לפני תפילת שחרית יאמר כל אדם: הריני מקבל על עצמי מצוות 'ואהבת לרעך כמוך', ואני אוהב כל אחד מישראל כנפשי ומאודי. האר"י מת במגיפה גדולה שהייתה בצפת והוא בן 38 שנים בלבד. שתי עובדות אלו מהוות קריאת כיוון במיוחד בימים אלו. הצורך באהבת חינם נוכח מגיפה המשתוללת בחוצות הערים. בתקופה זו בה אנו שומעים דברים שמקורם בשנאת חינם, כשבמקביל מגיפת וירוס הקורונה מבודדת אלפי אנשים ומרחיקה אותם האחד מן השני, מוטלת עלינו החובה לשנן את קריאתו של האר"י לפיה הבסיס לקיומנו הוא אהבת חינם".

"אהבת חינם תסיר מעלינו את המגיפה הבריאותית ותציל אותנו ממלחמת אחים. חורבן בית המקדש השני התרחש בשל שנאת חינם, נפילת ירושלים בידי הרומאים הייתה אחרי שהסיעות, המפלגות והקבוצות בירושלים הכשירו את הקרקע לכך. נוכח כלל האירועים האחרונים, אנו עלולים להגיע חס ושלום לאותו מקום בימינו, ימי הבית השלישי", הוסיף והזהיר הרב ד"ר ברונר."האר"י לא זכה לראות את תקומת ישראל בדורנו ימי הבית השלישי אבל השאיר לנו צוואה חד-משמעית, פשוטה וקשה ליישום, אך הדבר בנפשנו ובידינו".

"בתקופה בה הצללים רבים על האורות, בואו ונגדיל את האור על החושך וניקח אחריות על המדינה שאנו כה אוהבים, נאהב איש רעהו, נתווכח בכבוד, ונשלב ידיים לקראת האתגרים העומדים בפנינו", קרא ראש בית המדרש במכללה האקדמית צפת. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן