fbpx

מהנבחרת לצנחנים: העדיף להיות חייל קרבי ולא לשרת בבסיס פתוח כחלק מההטבה שיכול היה לקבל בהיותו ספורטאי מצטיין

"רב"ט עמית לזמי בן 20 ממטולה יכול היה בשקט לקחת את מעמד הספורטאי המצטיין שמעניק צה"ל לספורטאים לקראת גיוסם ולשרת כג'ובניק ליד הבית. אך לזמי העדיף לוותר על מעמד הספורטאי המצטיין המגיע לו בגלל היותו בסגל נבחרת ישראל בהוקי קרח ולשרת כלוחם ביחידה קרבית.

232

חיידק הספורט קינן בגופו מהיותו ילד ובהמשך כתלמיד בבית הספר הר וגיא. הוא שילב בין ענפי הכדורגל להוקי קרח.  הוא זכה להשתתף בתחרויות  עם נבחרת ישראל בהוקי קרח, עמה אף נטל חלק באליפות העולם שם אף זכה להישג עם הנבחרת כסיימה במקום השני. החל להתאמן בספורט זה בכיתה י', ומהר מאוד הגיע לנבחרת ישראל ואף השתתף באליפות העולם בהוקי קרח בה הגיעה הנבחרת למקום השני.

על ההחלטה שלו לוותר על קריירה ספורטיבית לטובת יחידה קרבית,הוא מספר: " הודיעו לי מהצבא שאני יכול לנצל את מעמד הספורטאי מצטיין, לעשות תפקיד קטן ולהמשיך כספורטאי. מייד סירבתי כי ידעתי שאני רוצה להיות לוחם. ההחלטה להתגייס בקרבי עלתה אצלי במלחמת לבנון השנייה שאותה חוויתי מקרוב תוך כדי הסתתרות מהטילים".

בעוד שרוב חבריו לנבחרת ההוקי החליטו לנצל את מעמד הספורטאים המצטיינים על מנת להמשיך להתעסק בספורט כחלק מרכזי בחייהם, ביקש עמית להגיע לצנחנים בקשה שכמעט לא צלחה לו עקב פציעה קשה אותה גרר בהיותו שחקן קבוצת הנוער של מ.ס. חצור.

עמית לא וויתר על רצונו לשרת בקרבי. את ההחלמה שלו מהפציעה עשה כשקמיסט בבסיס במשגב . ארבעה חודשים לאחר מכן החלים לחלוטין – הוחזר לו הפרופיל הקרבי מה שדרבן אותו לעבור את הגיבוש בהצלחה. כיום הוא משרת כלוחם בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים ותופס קו בחטמ"ר שומרון.

הוא מספר על התפקיד: "בגלל שהגזרה שהיא יותר מבצעית אתה מרגיש יותר משמעותי ומבין את החשיבות של התפקיד. אנחנו שומרים על התושבים, תמיד ערניים ומוכנים לכל תרחיש ואף יש פעילויות מבצעיות נוספות שעושים בלילה. אמא דואגת אבל גאה מאוד". עמית לא שוכח לפרגן לחבריו לכומתה האדומה."חטיבת הצנחנים היא ברמה גבוהה, המפקדים טובים. אני שמח שהגעתי לפה. האנשים שהכרתי פה הם חברים שלי, אני איתם כל הזמן הם חברים לחיים, אנחנו עושים הכל ביחד. האווירה הטובה והצחוקים הפכו את השירות שלי להרבה יותר מהנה".

הוא מתגורר עם אמו ואחיו הקטן בן ה- 16 הנמצא בשלבים ראשוניים של תהליך הגיוס."אני מעודד אותו להתגייס לקרבי,הוא גם משחק הוקי קרח ומנסה להגיע לנבחרת ישראל",אומר עמית.

 

דילוג לתוכן