fbpx

זרקא,מנהל המרכז הרפואי "זיו": "הקמת גשר כניסה מצומת עכברה חיוני"

בסיור לבחינת פערי המיגון בצפון שערכו ראשי השדולה למיגון הצפון, אלוף במיל', ח"כ איל בן-ראובן (המחנה הציוני) וח"כ חיים ילין (יש עתיד), הכריזו בסיורם במרכז הרפואי "זיו" בצפת ברמת הגולן ובגבול לבנון על תחילת פעילות.

חברי השדולה הסבירו כי תפקידה של השדולה יהיה לעלות את המודעות לנושא בקרב הציבור הרחב וללחוץ על מקבלי ההחלטות לשנות את סדר העדיפויות הלאומי בכדי לדאוג בהקדם להקצאת מירב המשאבים שיקנו ביטחון לתושבים המקומיים.

בבית החולים נוכחו לגלות, כי קיימים פערי מיגון חמורים: קושי בטיפול בפצועים תחת אש בבית החולים, התמודדות עם אירועים רבי נפגעים, ומתקפת סייבר אפשרית. ח"כ אייל בן ראובן אמר בסיור: "הממצאים שעלו חמורים, הנהלת המרכז הרפואי זיו עושה מאמצים גדולים בנושא, למול הזנחה לאורך זמן של מרכיבי תשתית וטיפול חשובים ביותר במצב חירום. בית החולים יידרש לקלוט בלחימה נפגעים רבים, וכשכך צריך לאפשר סביבת עבודה המאפשרת טיפול תחת אש. הצרכים בטווח המיידי-מיגון חדרי הניתוח שרובם אינם ממוגנים, מיגון מחלקות הטיפול נמרץ, בית המרקחת ובנק הדם, יצירת ציר גישה חלופי לבית החולים במצב של מתקפה, וחידוש תשתית מנחת המטוסים. אדרוש בכנסת טיפול מיידי ואפשרי בזמן קצר בצרכי המיגון ההכרחיים והמיידים.

הזירה מסלימה וראוי שנהיה מוכנים לכך בזמן" ח"כ חיים ילין: "באנו היום כדי להבין את פערי המיגון מראשי המועצה והתושבים. הדבר החשוב ביותר כעת הוא להשקיע את כל המשאבים בתכנון נכון, כדי שתהליך הבנייה ברגע שיקרה יהיה יעיל. התכנון הוא הדרך לעשות זאת" אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי "זיו" בצפת: "חל שיפור חשוב במצב המיגון של המרכז הרפואי זיו מאז מלחמת לבנון השנייה והפערים שנותרו מחייבים מענה נוסף. פער משמעותי נעוץ בציר גישה בודד למרכז הרפואי המחייב הקמת גשר כניסה מכביש 89 אחרי הפניה לעכברה. גשר כזה יקל על הגעת חיילים ואזרחים מאצבע הגליל והגולן אל זיו".

דילוג לתוכן