fbpx

חברת מילגם זכתה במכרז:תמורת 461 מילון ש"ח תקבל את דואר ישראל – תהפוך את הדואר לבנק מסחרי

אחרי שורת ניסיונות שלא צלחו על מנת להכשיל את המהלך, נפרדה המדינה מחברת דואר ישראל, המספקת שירותי דואר לכלל האוכלוסיה בישראל.

צילום: מאיר ינקו.

קבוצות מילגם בשיתוף הפניקס וליימן שליסל זכובמכרז להפרטת הדואר, לאחר ששילמו 461 מיליון שקלים. הקבוצה לקחה על עצמה אחריות לפרוע חובות של דואר ישראל בהיקף 900 מיליון שקל. הרוכשים הקדימו את קבוצת רמי לוי ודלק, שהציעו 377 מיליון שקל. בכך נסגרת סאגת הפרטה ארוכה, שנמשכה כשנתיים וחצי, מספטמבר 2022. את המהלך הוביל בהצלחה ממלא מקום מנהל רשות החברות, ינקי קווינט. 

חברת מילגם עוסקת בשירותי גביה לרשויות מקומית בהם צפת וחצור לגופים מוניציפליים, תאגידי מים וגופים ממשלתיים. משפחת וייל, המחזיקה בחברת שירותי החניה פנגו, רכשה באחרונה את חברת המוניות ושירותי גט (Gett) ב-700 מיליון שקל. מקבוצת מילגם הפניקס וליימן שליסל נמסר: " חברת דואר ישראל היא אבן יסוד בהיסטוריה הכלכלית ואנו מאמינים בה, בהנהלתה ובהון האנושי. אנחנו מתחייבים לעמוד בציפיות הגבוהות שהוצבו בפנינו ולהביא את דואר ישראל להישגים חשובים נוספים".

הקונים שמתכוונים להפוך את בנק הדואר לבנק מסחרי מתכוונים להעמיק את תכנית ההבראה לדואר שבוצעה דרך צמצום הוצאות השכר הגבוהות באמצעות אופציה לפרישת 500 עובדים נוספים, מימוש נכסי נדל"ן לא הכרחיים וסגירת סניפים בתיאום עם הרגולציה. החברה מחזיקה ב-226 נכסי נדל"ן בשווי 639 מיליון שקל. לאחר פרישת 1050 עובדים, בעקבות הסכם קיבוצי עם ההסתדרות, בדואר מועסקים כיום 3850 עובדים עם הוצאות שכר של 817 מיליון שקל ב־2023, שצפויות לעלות השנה ל־889 מיליון שקל.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן