fbpx

חברת "קפרו" מקיבוץ קדרים מסייעת לסטודנטים להשתלב בתעשייה

חברת "קפרו" מקיבוץ קדרים שבגליל העליון סיימה  הובלת פרויקט ייחודי ויעודי לסטודנטים, שכלל תחרות עיצובים תעשייתיים בה העיצוב הנבחר זיכה את הסטודנט ב-5000 שקלים. 

unna88med

לאחרונה התקיים אירוע הגמר של סטודנטים לעיצוב תעשייתי בקורס "חשיפה לתעשייה", בה לומדים הסטודנטים בין היתר לייצר מוצר פרי עיצובם, בסיוע מנהלים ואנשי מקצוע מחברת "קפרו", כשלבסוף הפך השרטוט למוצר ממשי שיוצר במפעל החברה.

זו השנה הרביעית  שצוות של חברת קפרו, המפתחת ומייצרת כלי מדידה, עושה את דרכו מקיבוץ קדרים בגליל העליון לכיתות הלימוד של המכון הטכנולוגי בחולון HIT, במסגרת הקורס שנלמד בשנה השלישית לתואר. מטרת הקורס היא להכיר לסטודנטים את התעשייה מקרוב, הלכה למעשה, באמצעות מרצים מהשורה המהווים את חזית הפיתוח והטכנולוגיה של התעשייה. במסגרת הקורס הסטודנטים מעצבים מוצר עבור החברה ונחשפים לתהליכי הפיתוח מול המנהלים הבכירים, ובכך לומדים להכיר באופן מעשי את תהליכי הפיתוח, משלב הרעיון, דרך עיצובו ועד לקבלת תוצר סופי ומוחשי. במהלך הלימודים מנהלים ואנשי המקצוע של החברה ליוו את הסטודנטים, וכיוונו אותם לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

766

השנה התמקדו הסטודנטים בהצעת רעיונות ופתרונות לתחום נוסף בו החל לפעול קפרו, והוא  סולמות ואביזרי עבודה לסולמות. באירוע שהתקיים הציגו הסטודנטים את הפרויקטים שעליהם עמלו במהלך הקורס בעזרת המנחים מטעם המכללה. מבין הפרויקטים המרשימים שהוצגו, חולקו פרסים לחמישה פרויקטים.

למקום הראשון הגיעו הסטודנטים ערן זרחי ונדב מאיר שפיתחו יחד את המוצר PROFILE"-K", מדובר בעיצוב של פרופיל חדשני לסולם אלומיניום, שיאפשר גם התממשקות נוחה של כלי עבודה. השניים זכו בפרס כספי מקפרו על סך 5000 שקלים. למקום השני הגיע טל דומנוביץ שעיצב תיק כלים לסולם, במקום השלישי זכה עדי הרוש עם ערכה ייחודית לעבודות שפכטל, למקום הרביעי הגיעה גל שניצר שפיתחה מוצר בטיחותי לסולם, המאפשר העמדה של הסולם בזווית הנכונה, ולמקום החמישי הגיע הסטודנט גל שמחוני שפיתח ארגז כלים המתחלק לשניים, הכולל אפשרות לתלייה ייחודית. בכל המקומות זכו הסטודנטים בפרס כספי בגובה משתנה מחברת קפרו.

בקפרו מציינים כי מדובר בפרויקט מיוחד בעל ערך רב לכל הצדדים, שכן הסטודנטים מרוויחים ניסיון מעשי בעבודה מול לקוח אמיתי וליווי אישי, והחברה מרוויחה רעיונות ועיצובים מיוחדים. חלק מהמוצרים המובילים שפותחו על ידי הסטודנטים מועברים לפיתוח קפרו ויהפכו בעתיד לחלק מקו המוצרים הרחב של החברה. בעקבות הרחבת הייצור במפעל, החברה מגייסת עובדים חדשים מאזור כרמיאל והסביבה, כשלאחרונה נקלטו בהצלחה נשים מבית ג'אן ורחאניה.

רפי בן יוסף, מנכ"ל חברת קפרו אמר עם סיום הפרויקט כי הקורס מוכיח את עצמו מדי שנה: "התוצאות של הסטודנטים נהדרות וזרם הרעיונות למוצרים חדשים ממשיך כל שנה. ההתנסות המעשית לצד הכרות מעמיקה עם התהליכים השונים בייצור ובתעשייה תהפוך אותם לאנשי מקצוע מוכשרים ומקצועיים יותר. שיתוף הפעולה בין הצדדים צפוי להימשך".

דילוג לתוכן