fbpx

חדר נפרד לכל ילד

חדר נפרד 

כאשר המשפחות מתרחבות והילדים גדלים, הם מבקשים לגור בחדרים נפרדים. כל אחד מהם מעוניין שיהיה לו חדר נפרד עם הפרטיות שלו כדי שיוכל לבצע את המטלות שלו הקשורות ללימודים, יוכל לשחק במשחקי המחשב האהובים עליו ולארח חברים, בני דודים וגם את האחים שלו. הורים רבים מקשיבים בכובד ראש לבקשות של הילדים ובוחנים כמה אפשרויות כדי לשפר את רמת הדיור שלהם על ידי מעבר לדירה גדולה יותר שתאפשר לכל אחד מהם את האופציה שהוא מבקש. 

תהליך מסוג זה אינו עניין של מה בכך, יש היערכות שכוללת היתכנות כלכלית, בחירה בסביבת המגורים הנוכחית או בסביבת מגורים חדשה ומגורים בבית שהוא הגשמת כל החלומות המשפחתיים כמו מטבח גדול, חצר נוחה כך שהילדים יוכלו להשתולל, סיוע של מעצב פנים בנושא עיצוב חדרי ילדים כך שהנראות של כל חדר נפרד תהיה על פי קו החשיבה של הילד שאמור לגור בחדר זה. האופציות היום בנושא החדרים הנפרדים כוללות אין ספור רעיונות מקוריים שמשלבים באחד הקירות הדבקה של טפט בעל הדפסים יפהפיים, דבר שיוצר מראה יוצא דופן לכל אחד מהחדרים. 

בחירה של חדר נפרד לילדים הקטנים ולילדים הגדולים 

על פי המבנה התכנוני של כל בית וכמות החדרים מגבשים חשיבה איזה חדר יהיה המתאים לכל אחד מהילדים. המגמה היא שהתינוקות והילדים הקטנים ייהנו ממגורים של חדר נפרד בסמוך לחדר השינה של ההורים ואילו הילדים הגדולים יותר ייהנו מאחד החדרים האחרים בבית. יש בתים שבהם צמוד לכל חדר יש גם מקלחת ושירותים, או לחלופין יש מקלחת ושירותים לילדים אשר ממוקמת בין החדרים. 

קנייה של רהיטים עבור חדרי ילדים 

מעצב פנים הוא גורם שמסייע רבות ברעיונות ובחשיבה לקראת המעבר לבית החדש. הוא מכיר את הטרנדים החדשים, יודע לשלב בין הצורך בכל חדר, מול יצירת חדר יפהפה ובעל נראות מרשימה. לכן הוא מציע לכל אחד מהילדים כמה וכמה אופציות של ריהוט חדר בנפרד של כל אחד מהם. יש ילדים שיעדיפו מיטה וחצי ואחרים יסתפקו בשלב זה במיטת יחיד שיש בה אופציה למיטת חבר, אם מגיע חבר לישון בלילה. 

מעצב הפנים מודד את מידות כל חדר נפרד כדי להחליט איזה ארון יתאים לכל ילד, אם יהיה זה ארון בעל ארבע דלתת בפתיחה רגילה, או ארון קטן או גדול יותר בעל דלתות הזזה. איזה שולחן יהיה המתאים והנוח ביותר, זה שיותקן מתחת לחלון,  או לחלופין שולחן פינתי. 

עיצוב חדרי ילדים 

החשיבה על עיצוב חדרי ילדים מתמקדת בנוחות המקסימלית של כל ילד אשר יגור באופציה של חדר נפרד ויגלה עם הזמן עצמאות בנושאים כמו סידור החדר ודאגה אלמנטרית לניקיון שלו. אלו לא דברים שקורים ביום אחד, אך העובדה שיש לכל ילד חדר משלו מעניקה לכל אחד מהם את היכולות לחשוב בצורה קצת אחרת ולממש את היכולות שלהם. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן